aku nak tanya pendapat korang tentang satu situasi ni. 



---

Seorang gadis dengan sopannya mengatur langkah menyeberangi jalan, menuju ke sebuah pondok telefon. Langkahnya cemas. Aku yang duduk dalam kereta sementara menunggu ibu membeli suratkhabar di kedai seberang, terpesona ngan warna biru baju kurung yang dipakai oleh gadis itu.

Gadis tu angkant la gagang telepon awam tu. Pastu dia letak. Mukanye kecewa. Dia pergi ke pondok tepon sebelahnya, angkat gagang. Letak. Muka kecewa. Pergi lagi sebelah. Angkat gagang. Letak. Muka kecewa.

Itu lah dia.

Aku kasihan melihatnya. Tatkala nak pakai harta2 awam ni. alih2 rosak pulak. Ni la akibat vandalisme. Tapi la kan, aku lagi kesian kat gadis tu sebab dia ada handphone, tapi mungkin tak ada kredit.

kasihan kan?


tapi serius., aku bengang gila ngan org yg suka merosakkan harta awam ni.

NUke

4 Comments:

  1. bijen moretti said...
    mungkin dia tengah gado ngan boipren dia..
    ape lagi....
    =D
    [r][a][y] eusouff said...
    third world country punya mentality. Sikap nk diubah sgt susah
    Cara ko bercerita very the dramatic. Seolah menonton iklan karya yasmin ahmad.

    Skrg bayangkan..
    Gantikan gadis itu dengan orang lain. Minah sisir. Kasihan ..lebih kasihan. Huhuhu
    NUke_Rude said...
    bijen:
    hahah. mungkin la. eh. lama ko hilang bro!

    ray:
    btul. payah btul nak ubah sikap tu. btw, dramatik kah? lagi satu, ko mmg saje je kan? sisir... huhuhuhu
    rizz said...
    sian kannn sorg ni mmg vandalisme la.klau emergency cner r tu

Post a Comment



Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.