Salam.

Menurut kalendar universiti, sesi pengajian rasmi utk sesi 08/09 dah pun tamat pada 8 Mei haritu. Tarikh sekarang ialah 13 Mei 09. Maknanya dah lima hari dah aku jadi 'penganggur-yg-menunggu-hari-graduasi'. Saja je aku 'up'kan skit gelaran tu, nak menyedapkan hati...

Honestly, aku merasakan yang aku seorang loser.

Kenapa? kau tanya kenapa?

Tempoh hari, aku lah insan yg paling tak sabar utk habis blajar. Seronok nya bagaikan menang kereta BMW! wooho! Dan tempoh hari juga lah yang aku semahunya melangkah ke alam yang baru dan lebih independent! Hahaha. Bajet dah fully equip and ready lah!

Skang ni aku cuma ada 1 perkataan utk diri sendiri:

CIS!

Ok. Aku admit... aku seorang loser. Au ingat dah habis belajar ni seronok. Tapi, dlm tempoh 5 hari aku tamat pengajian kat UKM, aku rasa bosan teramat sangat. Kat ruma, lepas je aku kemas2 brg dalam bilik baru, aku just lay back n mnghabiskan masa ngan foods. Yeah, i like to eat. sebab tu aku nak isteri aku nti pandai masak! So what?

Habis blaja kat U... aku lepak2 tengok tv. walopun aku ni bukan kaki tv. Aku terpaksa melayan crita indonesia yg salu disiarkan leh TV-tv tempatan. Sometimes, aku rasa mcm aku duk kat Indonesia yg mn cuma certain2 masa je aku leh jumpa drama2 melayu!

Loser-nya aku ni... sampai bangun pagi pun makin liat. nak2 lak time hujung minggu. Aku bertambah malas dan berat utk mengangkat kepala drpd bantal. Bontot dr tilam, dan jejari dari keyboard! Aku kena aktif semula. I was thinking to be a full-time blogger, and i am actually.

No. I need job. Next week, i'll be joinng the xhibition (will talk bout this later) and i need some fresh air so that aku tak 'mati' kebosanan.


Life after habis belajar sucks!

Believe me guys (and girls)

DO ENJOY ur campus life sementara korang ada peluang itu. Student's life is beautiful.


p/s: no pic for now, damn! i missed my own PC!


NUke

7 Comments:

  1. renjizakura said...
    yup
    betol tu mr nuke rude
    aku yng tgh practical skrng terasa bosan.
    time study lg best.
    Faizal Sulaiman said...
    nuke--)totally agreed.pas aku habes diploma 2006 haritu, dohhh, life is boring gilavavi!!!. pastu nak cari keje 1 hal. rasa certificate diploma aku tu cam sampah je doe!. tapi skunk aku x mo sejarah berulang so aku apply keje siap2:-)
    Anonymous said...
    btol3..
    time stdy la yg bez..
    wlaupn kta xsdar..
    nnti bru nyesal..
    biar blaja smpai tua..haha
    btw, today is my bufday..hehe
    Anonymous said...
    kekok gilos mghantar komen pkai hp nieh. Hurm. Ini tindak balas biasa slepas tamat blajar.kekok sikit la kn sbb xbiasa. Cehh ckp pandai la aku kn? Lol.
    It's ok to take a break kjap before keja sbb lpas ko dh keja masalah lain dtg plak nanti. Ok tp nt too long. Kalo ko dh keja n sibuk compem hal blanja tu xjadi kenyataan. Kempunan nk minum air yg aku nk blanja tu weiiii. Lol.
    farish izaryl @izreez said...
    yuupp student life la time pling best..oh knangan...
    NUke_Rude said...
    renjizakura:
    yeap. mmg time blaja tu best.

    indera:
    patutkah aku sambung master? hoho

    aku???:
    yea.. huhu. nway. hpy birthday!

    ray:
    hahaha.. ko memang kan.. bro? haha. dlm ms yg sama, ak x saba gak nk masuk alam keja ni bro!

    rizz:
    yer. kenangan..
    skunksenn zone said...
    yup stdnt life ada la time plng best even dhimpit ngan assgmnt, tak ckup duit, tak ckup mkn huhuhu

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.