Salam.

Kehadapan pembaca yang setia.. terima kasih kerana setia mengadap blog aku setiap 5 menet bagi memastikan diri kalian sentiasa update dengan entry2 yang baru. Ceh! poyo la aku ni! takde maknanya org lain nk refresh blog ni every 5 menet. Ape kau ingat kau tu femes sgt ke Nuke? Hoho..

Itu lah dia monolog dalaman yg lebih kepada mencaci diri sendiri.

Enough.

Memandangkan sesi pengajian di universiti hampir tamat, maka ramailah di antara kita yang bermuram durja, kerana tak mahu berpisah dengan kenalan rapat yg mana kemudiannya menjadi kekasih hati. Betul kan? Well, luckily my J is not in the same university.. Haha! Selain tu, ada juga yang dah tak sabar nak berpisah dengan kawan2, sebab selama ni dia je yg asyik kena buli n dia je yg salu kena kutip tutorial n hantar kpeada lecturer. kadang2 tu, ade org rasa tak sabar nak habis belajar sebab dia yakin bhw lepas habis blaja, jawapan tutorial dia tak akan kena tiru lagi...

Huhu, walau apa pun reason anda, saya tetap dengan pendirian saya! Menjadi satu tanggungjawab bagi saya untuk menyampaikan satu fakta... Yang sebenanrnya, Dragon Ball ada 7 biji kesemuanya... huhuhu (pinjam ayat kat TV)

Ok la, be serious. Korang dah sure ke korang tak tinggal apape (selain kenangan) kat universiti or kpd kawan2? Bagaimana dengan HUTANG? Sudah dilangsaikan kah? atau sudah dikutip kah? Honestly, aku sangat takut bab2 berhutang ni, seksa oo kalo tak bayar, nanti bila akhirat, kena carik org yg kita berhutang tu n langsaikan.. langsaikan dengan apa? Wallahua'lam.

Bila kita berhutang tu, biarlah berpada2 n sentiasa beringat. kalu boleh, biarlah ada list, sekurang2nya kita tak lupa dengan siapa yg kita pnjam n berapa amaun wang yg kita pnjam. Oh! hal ni pun valid untuk barang2 lain. Contohnya kalo kita pinjam setereka ke.. mestilah kena pulangkan. Lagi bagus kalau kita dpt pulangkan awal2. Kang bila org tu dah blah, baru la menggelabah nk pulangkan kat org tu.


jadi, aku kat sini, nak mengambil kesempatan untuk bertanya kepada kawan2 universitiku... "Masih adakah hutang yang belum dilangsai?" dan "Korang dah bayar ke hutang aku tu?"

Sekiranya ada, aku nak maklumkan bahawa aku akan berada di UKM ni sehingga 10 Mei 2009. Jadi, kalau ada apape hal, boleh la call no maxis ku.


Sekian.


NUke

10 Comments:

  1. farish izaryl @izreez said...
    ngeee bgus n3 nuke ni hehheeh
    Anonymous said...
    haha...rasanya aku takde hutg kt ko kn?ko plak ade hutg kt aku?
    hehe. .
    ala...jodoh ada kt mana2 aje.tak semestinyer len U.
    btw..asal your entries lately tak KelakaU cm dulu?nowadays ko npk cm byk prob je..cm tak meyakinkan jer.tesis betulkn cpat2 ek.wish u luck. :D aku tak SabaU2 nk abes woooo....
    Faizal Sulaiman said...
    nuke--)supposed mang kena ada list. takot lupa.org kalu bab2 duit ni sensitip woo..
    ur J???
    JAMILAH iklan koka kola tu ekk???

    hahahaha
    oyen said...
    eyh, nk nyemak jap. INDERA: ade orang denga JAMILAH jugak ek iklan Coke tuh? igtkan family aku jer sebok nyanyi jamilah2. ngahahahhaha!

    ok, sambung... erm, aku halalkan sumua hutang aku...ngee~ nk grad dah ek korang...

    papaiiiii~
    Nizam Zahri said...
    mapley =rm 122 terkumpul
    big apple = rm 120 terkumpul
    McD = 223 semua sekali

    ini utang ko pada aku..
    esok jugak kena langsaikan..

    aku tunggu :)
    AkuAyie said...
    along nk kutep utang ni..
    copat2 bayar.. haha...

    kidding~

    tul ke, kalau kite beri utang kt org pon kite akn dihadapkan kt akhirat?
    Adam Arjuna said...
    ni yg paling aku suka..

    "Itu lah dia monolog dalaman yg lebih kepada mencaci diri sendiri."

    huhuhu...


    err...rasanya aku tak terhutang apa2 dgn kan..kan..kan.. :P
    NUke_Rude said...
    rizz:
    ye. bagus!

    shaima:
    xde hutang r! huhu

    indera & oyen:
    Jamilah mana pulak ni??!

    nizam:
    wei.. bagus la ko.. igt pun hutang2 ko tu kat aku.. bayar2! haha

    akuayie:
    ntah la ayie. ibu aku ckp kalo kita yg tak byr hutng nti kna g cari org yg kta pnjam tu nti... huhu

    adam:
    hoho.. ko mmg suka melihat aku menjatokan dri sendri.. haha.. ade hutang kah? tiada rasanya.
    Unknown said...
    haha!
    -setahu aku org refresh blog @ website yg jenis2 luahan utk tgk komen + bkn entry2 baru.
    -kita xleh lawan kuasa Allah menetukan jodoh kita dgn sesapa pun kt mane2 pun. kuasa Allah juga yg Tak bg kita berjodoh wpun berdekatan.
    -J tu ape sbnrny? J tu cun x? kenalkn r. kitorg mau kenal2 gk. kitorg mau tau alkisah kewujudan J. Kim salam kt J.
    -hutang ea? aku ade hutang ko x?
    ko rsa ko ade hutang dgn aku yg blm langsai x?
    - Gud luck utk exam ko bro. ;-)
    sYukCurz said...
    klu nak ambik brg2 tu nnt bgtw jer bila. aku free jer

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.