Salam.

Sorry pasal tajuk entry tuh. Bajet nk wat gempak lah, tapi bila pikir2 balik rasa cam bongok je. Huhu. Ok la, aku tak nak cerita pasal monyet or beruk dalam entry kali ni. Aku just nak share some stories ngan para pembaca. Tentang apa? tentang cinta! (kalo korg btul2 follow blog ni, aku rasa sure korang excited ngan entry ni, sebb aku ni jarang2 story pasal love ni) oh ya, ayat dalam kurungan tu tadi lebih kepada perasaan berlagak dan menghina diri yang poyo je lebih!

Bercinta zaman sekolah? Sapa yang tak pernah? Ada? Ada? Oh, masih ada juga org yang tak bercinta pada zaman sekolah. Alhamdulillah, aku sangat bersyukur kepada tuhan, sekurang2nya masih ada anak2 muda yang fokus kepada pelajaran instead of bercanda dan berdating sewaktu di skolah.

Ok la. Tengahari tadi aku membuang masa dengan mengemas kotak2 lama yang lama terperosok dalam almari buku aku. Kotak kasut je pun. Bila aku tengok je 1 kotak ni, aku pun pelik. Dalam hati berkata, "Kejadah pulak la kotak ni?" and terus aku amik and buka. Haha, rupa2nya dalam kotak tu ade dekat 100 pucuk surat yg aku terima sejak aku skolah menengah dulu. Don't get me wrong okay, bukan semuanya surat cinta. ada tu ada lah, tapi kebanyakkan nya kad raya and surat2 tawaran masuk MRSM and Matrik Melaka. Oh, surat dari PTPTN pun ada...

Dekat sejam lebih aku belek tiap2 surat tu dan terjumpa lah sepucuk surat dari sampul warna biru. Slow2 aku baca. Yer, surat daripada S. S adlah 1st love aku (dan aku masih igt lg, time aku kapel ngan dia, aku ckp yg dia tu 2nd love aku) biasala, kena la nampak mcm berpengalaman skit kan? Tersenyum aku membaca surat drpd S. Terbayang2 aku time kitorg 1 kelas and involved dlm xtvt persatuan kat skola dlu2. Oh indahnya kenangan itu~

Aku simpan surat tu. Kat muka ni still melebar je senyuman. Aku terus membelek dan terjumpa 1 lagi surat dri sampul berwarna perang. It's from K, my 2nd love. Honestly, sebelum kehadiran insan yg aku sayangi sekarang, sukar untuk aku lupakan K. Aku rasa aku kapel ngan dia pd waktu yg salah. Time aku nk abis skola and maybe disebabkan aku jauh ngan dia. Tambah2 lak time dlu2 aku mana la reti nak bagi2 coklat ke hadiah2 ke kat girlfrend.. so, maybe bila K terjumpa smula 1st love dia time celebrate birthday dia yg 18, dia jatuh hati smula. Tapi takpe, aku pasrah je walaupun time aku clash ngan K, masih tersimpan hadiah untuk K dalam beg, tatkala aku dalam pjalanan balik KL dr Melaka. Aku break up ngan K just 6 hari after birthday K.

Cinta monyet. datang dan pergi. Kemudian datang lagi. Aku mula bergerak scara solo (cewah~!) selama setahun before aku berjumpa J. Asalnya aku just mahu menjadi kawan, tapi biasa lah kan, lama2 jadi kawan..tiba2 terchenta pulak! aduuhh!!

Aku taknak tunjukkan kasih syg aku kat J dengan melampau sgt, and aku tak nak terlalu mengharap. Aku takut utk kecewa lagi. Aku sayang sangat kat J.



p/s: korang rasa sapa yg ada dlm gambar tu? S? K? or J?


NUke

10 Comments:

  1. farish izaryl @izreez said...
    pehh best je bce kisah cinta die ni hahak
    Anonymous said...
    hurmm
    nuke...
    blog ko ni semakin bagus la

    S? K? J?

    dah bunyi singkatan nama sekolah dah...lol

    jawapan...
    tiga-tiga ada kat dlm gambar tu kut
    muhahahahha

    u asked for my email kan?
    ray@yoyooh.com
    n_nana said...
    s...mka bdak kot...
    Unknown said...
    hoo aku tau dlm gamba de K tehee
    wénkt said...
    R kot
    stands for RAy

    ngeh
    Nizam Zahri said...
    haha.. aku ingat stories monyet kat KUO wat benda tak senonoh dalam bilik topeq
    NUke_Rude said...
    rizz:
    mekasih2..

    ray:
    well~ itu br kesah chenta monyet tu. lom kisah cinta sejati! eceh!

    nana:
    Oh.. salah2,...

    si kurus:
    eleh.. mana aci.. ko x spatutnya jwb persoalan tu. hahah

    wenkt:
    erk! R? tak wujud lagi la bro!

    nizam:
    pervert tul ko ni. monyet berasmara pun leh nak imagine~ cis!
    AkuAyie said...
    K kan? hehe...
    baca entri kaw ni, aku lak teringat kat cinta nyet aku..
    hehe..

    tersenyum sorang2 gk td.. huk3..
    apa-apapun cool jek ngn J..

    doa byk2...moga2 dia lah jodoh kamu =)
    Unknown said...
    haha tp xaci. aku xpenah jumpe J ish hehe 27june dtg klpac tau. aku, ika, JR n Nad bukak booth kt sane. leh jumpe;;)

    p/s: haha tape C tau tett~~
    idatazira said...
    puppy love or cinta monyet
    mane lg thrill?
    hoho.

    good luck lah in your love.

    [terbace blog anda lantas menyibuk di sini]

    hv a nice day with J!
    haha

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.