Salam.

sedar tak sedar, 16 Mei datang lagi tahun ni. Hm, seperti yg semua sedia maklum, 16 Mei merupakan Hari Guru. Ye ke? Ye la kot. Jadi, aku nak ucapkan kepada semua pendidik di luar sana.. Selamat Hari Guru, kalian memang hebat! Karena kalian, aku dapat tau apa itu huruf A, B dan seterusnya. Kerna kalian juga lah aku dapat meningati Rukun Islam dan Rukun Iman. Dan kerna kalian juga lah aku dapat berblogging ni. yela kan.. kalo tatau nak menulis n membaca, mcm mana nak blogging sendiri? Kan?

Hm, oh ya! sekarang ni aku ada di rumah dan yang paling bagus, aku boleh mengedit mcm2 gamba utk entry2 aku yg akan dtg. So sorry kepada pembaca yg terasa agak bosan ngan gaya penulisan aku kebelakngan ni. Im so sorry okay. Aku just tak cukup bahan utk merancakkan lagi gaya penulisan blog tempoh hari.

Best ke jadi cikgu?

Best kot! Ntah, aku tak penah lak terpikir nak jadi cikgu. Bukan ape, jadi cikgu ni mmg memerlukan kesabaran yg tinggi... tambah2 lak kalo jd cikgu skolah menengah, ngan karenah remaja yg baru nk kenali dunia.. haih~ tak sanggup aku.

Tapi itu yg membuatkan aku salute kepada warga pendidik nih. Dorg bole tahan ngan mcm2 hal n kerenah students. kagum ar! kalu aku.. sure da kena pelempang da students tu! huhu

Since, aku dah ada kat rumah, maka aku merajinkan skit diri utk mengedit gamba time aku kat skolah dulu. Kalau korg terer, teka lah yg mana satu aku kat dlm gamba2 ni.

Masa aku Tingkatan 2; SMKTM


NUke

10 Comments:

  1. Gurindam Jiwa said...
    This comment has been removed by the author.
    charco said...
    16 May...

    "Happy Teachers Day"

    mode: ketidaksabaran melangkah kaki ke tanah air
    NAEM:a wait-er said...
    "Best ke jd cikgu?"
    hehe...naem nk bg mmy p.o.v:

    as a teacher in-d-making,it's gr8/nice 2 b a teacher but ofkos will face many challanges especially from d students!
    haha..ye la..budak2 mcm2 peranagi,perangai mak bapak lagi,dll.

    bukan setakat cikgu skolah menengah,cikgu skolah rendah pn sama,budak2 kecik yg br nk mulakan langkah,ada yg masih manja dn mcm2 lagi pn bg cabaran kt cikgu2.

    entahla...2 more years to go.wish me luck too ya mr nuke!

    "happy teacher's day to all teachers!"
    NUke_Rude said...
    yup! jdi cikgu ni mmg byk cabaran. salute to all teachers..
    Anonymous said...
    Nuke...xyah carik2 n bersusah payah
    obvious sgt ko yg mana satu..
    kekeke
    farish izaryl @izreez said...
    haha kemaen..yg mne 1 la ek gmba die mse form 2 tuh ngeeeee
    NUke_Rude said...
    hahahah.. bagus2 bagi sape yg dapat teka ngan tepat!
    Unknown said...
    wah!! aku xde pixies ni~~ wee ko de simpan pixies time skola? nk! nk!


    p/s: rindu cikgu jun and classmate seni. jom reunion! haha
    Anonymous said...
    sebelah gurl, pendek2....rmbut jatuh dahi!!

    **sorry, cos i have to be anonymous***
    Ri said...
    baris 2 dari atas, 3 dari kanan

    budak laki yang betul2 sebelah budak pompuan bertudung tu

    nuke di situ
    nape la ko comel sangat...

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.