Aku ingat lagi zaman2 sekolah asrama. Time tu, boleh dikatakan yang aku ni agak bertuah la. Sebabnya, kakak2 aku sumer dah bekerja. And parents pun time tu, masih lg berkudrat nk mncarik duit. So, bila dah sampai hujung2 bulan (or kdg2 tu, tgh bulan) aku sure call ibu. Biasalah.. mula2 tanya khabar, pastu tnya pasal org2 kat rumah, sihat ke tak.

Before letak telepon, baru lah menyampaikan hajat yg sebenar, yakni nk meminta bantuan kewangan. Haha.

Zaman study dlu, nak nak pulak sekolah asrama yg mana makan pun 6 kali sehari dan FREE, kalau ibu kirimkan RM50 pun aku rasa cam da ckup byk tuh. Apa tah lagi RM100. Tapi aku tau, kdg2 pun ibu takde duit nak kirim kat aku, sebab abang aku n adik aku pun time tu masih schooling. Huhu.

So, mangsanya? Angah dan Along lah. That's for sure!

Tapi, mslhnya, hmm... itu lah msalahnya. Angah aku ni suka je nak mengugut yang bukan2. Kalo dia ugut suruh blaja elok2 tu aku tak kesah sgt. Tapi, dia ni suka nak ugut aku ngan benda yg ntah apape.

Ko tau je lah kan, life as a student kat asrama, kalau benda2 memalukan ni memang cepat sgt tersebar...

Boleh lak Angah aku ugut aku yang dia nk pos laju sbotol Kicap Tamin yang botol besar tu kat aku. Dia kata dia nak tampal sticker address je. Takde nak balut2.

Kalu tak, dia tak nak bagi duit.


Gila ape! Jatuh tu reputasi kalau member2 and junior2 nampak, aku amik kicap tamin dr kaunter pelajar.. dah la Wakil Pelajar dlu2. Cis! Tak pernah2 dlm sejarah skolah tu aku tgk ade budak bwk kicap g mkn kat DS!

"Ko tau, aku nampak abang Amer tu bawak Kicap Tamin Botol BESAR gi DS!!" Mesti camni dialog2 junior aku nanti!

Skang ni, aku lak ugut adik aku yg sorang tu ngan kicap Tamin. Mana boleh abang dia je terkena.. adik pun mesti kena jugak. Haha! Kalau tak, aku tak nak bg dia duit!

p/s: DS stands for Dewan Selera.

NUke

3 Comments:

  1. Faizal Sulaiman said...
    hahahaha..

    bro, leh jadik modal neh!miahahahaha

    modal nak ugut adik aku plak.haha
    iyllienaz said...
    haha..tapi time aku sekolah, kicap tu benda penting..siap pass next2 table lagi..sorok sebab tak nak warden nampak je..kang sia2 kicap sebotol kena rampas..
    Unknown said...
    haha...lawak je nak pos kicap tamin

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.