Heh. Normal lah. Sapa je yang tak suka pada benda2 yang sedap. Aku pun camtu jugak. Well, dalam entry kali ni, aku nak bgtau korang macamana aku leh minat kat J.

Jay Chou.

Jay Chou lah!

Hmm, ok what bila kita ni sdik lari drpada kbiasaan. Aku start minat kat lagu2 Jay Chou sejak Angah beli CD lagu dia. Kalo x silap, time tu thn 2004 kot. Ala, zaman2 nak berjinak2 ngan muzik. Before that aku asyik layan Linkin Park saja. Balik rumah je, pasang CD Meteora. Pastu, tuka lak Avril Lavigne. Balik2 2 CD tu je lah.

Camni kisahnya...

Angah baru balik dari kerja / kuar ngan member dia. Kat tgn dia ada la satu plastik kedai muzik. Sambil2 dia bjalan masuk rumah tu, dia pun menceceh pasal hobi dia skang ni mndengar lagu Cina. dalam hati aku berkata "ntah apape ntah monyet ni... dengar lagu Cina, pe kebenda ntah dia pikir... macam lah paham!" Tapi, tu sumer dalam hati lah.

Since time tu cuti skolah, aku pun sememangnya stiap masa ade kat rumah, sesekali tu angah pun bercrita lah pasal CD lagu cina yg dia br beli tu. Nak dijadikan citer, CD tu lak ade set combo, skali ngan VCD, ade la 3 4 video clips skali. Bosan2 time hujung mnggu, Angah pun pasang la kat TV. Tengah2 melayan vdeo2 Cina tu, aku trus terpesona ngan 1 lagu tu. Berpusing gak la mata aku drpd mngadap 'Utopia'. Trus aku tgk video clip itu.

Since itu lah, aku mula menanya2 pada Angah pasal lagu tu. Aku cuma suka lagu tu je pun. Lagu2 lain dlm album tu aku tak amik port sangat. Risik punya risik, baru la aku tau si penyanyinya adalah Jay Chou. Ha, from there lah aku kenal si Jay Chou tu.

Kurang ajar Jay Chou ni... tak pernah2 dalam idup aku termimpi nak dengar lagu cina, tetiba lak dia leh wat aku suka kat lagu dia tu. Sampai skang ni aku suka lagu tu. Best je dengar, baru lah rasa mcm poyo skit... maklumlah, kita ni (konon2nya) melayu, tapi dengar lagu Cina! Tak ke bangga?



Lagu ni la yang aku duk suka dgr ulang2 kali.


Jay Chou - Wounds of War (Zhǐ Zhàn Zhī Shāng)



NUke

4 Comments:

  1. Faizal Sulaiman said...
    wahaaaaaa

    ko macam kawan aku.minat gila kut kat JC!

    nuke: ni ke si J idaman ko tu?miahahahahahahhhahaha
    farhana said...
    Hahahaha...
    ingtkan J yg special one =P
    semangat nk baca td....
    Adek Abigail said...
    pasni leh blajar tgk movie HK ngan Taiwan..
    NUke_Rude said...
    faizalsulaiman:
    aku takde la obses sgt ngan dia ni. cuma suka lagu dia yg satu ni je. hahaha.

    farhana:
    ye la.. dia pun J jugak kan?

    silbi:
    mmg tgk pun cta2 hk n taiwan ni. kan ade kat tv.

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.