"Walaweh, gila bosan!", kata aku sambil duduk termangu dalam kelas yang dijadikan bilik sekretariat utk satu acara dan majlis keraian. Kalau tak silap, aara tu diadakan kat satu sekolah rendah, somewhere di daerah Johor. Yang pasti, ketika waktu tu, cuma ada aku, Lissa, Sab and Malinda. Kitorang ditugaskan dan di-appoint utk manage event tu sebab ade tetamu kehormat datang. Dan yang paling best, organizer tu tak bgitahu pun sapa VIP dorang tu.

Kalau ikutkan program, VIP akan datang utk rasmikan majlis. but before that, dia akan duduk2 kat dalam bilik sekretariat (yang turut mnjadi VIP Holding Room) and makan2 kudapan dlu. Since acara tu dianjurkan oleh pihak sekolah, maka berlegar2 jugalah cikgu2 pompuan ke hulu hilir memastikan kuih yang dipesan dari kantin tu mencukupi utk tetamu kehormat.

Aku bgtau Lissa... "Can I play some music ha? I am soooo bored!" Belum sempat dia mencelah dan menyampuk, aku dah pasang lagu 'Asereje' yang mana aku terjumpa dlm folder dlm pc kat dalam kelas tu. Ada la dalam seminit aku pasang lagu tu, tetiba kecoh2 kat depan pintu kelas tu, tau2 VIP dah sampai.. sambil menggelabah aku nk meng-offkan media player tu, tetiba pc lak hang!!!! Lahabau tul! Malinda and Sab dah menyiku2 aku dah, sambil senyum2 cover. Aku pun, cuak pnya pasal, trus tanggalkan plag pc tu. tepadam la trus pc bongok tu.

Aku tgk VIP yang skolah tu jemput, macam someone yang humble je. Aku yang curious ni pun melangkahla ke daun pintu nak tgk sapa gerangan VIP tu.

Sultan Johor beb!!!

orang lain siap ber-tuanku2 lagi. Aku leh lak bantai selamba wish Sultan "Good morning... how are you?"

belum sempat sultan Johor nak membalas sapaan aku, sang ibu menggertak aku dari luar bilik...

"amer!! dah kul 8! Ko tak kerja ke?"

Mimpi skali lagi.

NUke

9 Comments:

  1. iyllienaz said...
    haha..again..inception kah??mane ntah datang lagu asereje tu??alarm ko ke??haha
    farhana said...
    Mimpi????
    Cetttt
    Faizal Sulaiman said...
    chaitt mimipi lagi yer?haha
    Unknown said...
    ouwhh..
    mimpi yang cukup indah..
    sejak membesar di johor tk pernah jumpa sultan johor face to face kecuali tengku ismail
    AkuAyie said...
    kalaulah ko kamceng ngn sultan kn...

    haih...

    KALAU...
    jgn mimpi la weh.. haha
    opps...dh mimpi pun.

    tp best la. ko pun dpt mandat.. keh3
    a.t.O.k. said...
    nama kau amer kah??
    Adek Abigail said...
    naseb baek mimpi... kitaorg penah kena pkai helmet terbalik beb..
    NUke_Rude said...
    iyllie:
    aku tak sure lak mana dtg lagu tu. tapi dlm mmpi tu, lagu tu mmg ade dlm pc kat atas meja guru tu. huhu

    farhana & faizal sulaiman
    ye farhana dan faizalsulaiman.. saya mimpi saja.

    tengku:
    aku yg lahir n besar kat KL ni, tak pernah pun jumpa agong..

    akuayie:
    mimpi je.. mana la tau kot2 pasni leh bergurau senda ngan sultan! haha!

    atok:
    tak ah. tu nama samaran je. :D

    silbi:
    haha.. nape kna pakai helmet tbalik? huhu
    Adek Abigail said...
    dululah.. almarhum Sultan Johor lalu kat nong chik, kitaorg naik motor x benti.. bodyguard tahan kitaorg, suh pkai helmet terbalik. seb baik x kena pnampar ngan TMJ masa tu..

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.