Kesempatan yang diberikan selama beberapa hari itu aku gunakan sepenuhnya untuk menghilangkan butiran tekanan yang lama tersimpan dalam fikiran ni. Tak kesah lah bulan Ramadhan ke tak, yang penting aku dah berjaya amik cuti seminggu. Sememangnya cuti yang melegakan sebab aku langsung tak pikir pasal hal kerja! haha!

So, aku decide untuk so-called 'backpacking' ke Melaka. Bukan.. bukan negeri di bawah bayu lah! 



Melaka, Negeri Yang Terjajah!

Ok la. Negeri Bersejarah!

Seawal jam 8.30 pagi aku dah mandi and bersiap2 pakai kasut putih aku. Pakai T-shirt ringkas dgn seluar jeans, aku pun drive ke Terminal Putra untuk amik train. Of course la, ibu pun ade skali ikut aku menghantar diri sendri ke terminal LRT tu, kalo tak sapa nak bawak balik keta tu ke rumah. Then, aku naik LRT ke KL Sentral sebelum tukar naik Komuter ke Seremban. Aku beli tiket bas Transnasional kul 12.30 tghari dari Seremban ke Melaka.

Heh! Gila lama tak naik bas ekspress! Aku rasa cam janggal lak bila seat aku tu dah diduduk oleh seorang lelaki lain. Ye ah! aku beli tiket seat single tu dgn harga RM6.90 (including Insurans RM0.10), alih2 sesedap dia je duduk kat seat 5C aku tu. Pasrah je lah, since penumpang pun tak ramai dalam bas tu, aku pun duduk la kat seat lain.

Ingatkan dari Seremban sejam je sampai Melaka, rupa2nya berjam2 juga. Semua sebab traffic light yang semakin banyak kat Banda Hilir tu, dan juga dah semakin bayk laluan one-way! Jadi, kesimpulan pertama yang aku dapat:-

Melaka dah banyak One-Way & Traffic Light.

Tu menunjukkan yang negeri ni dah makin maju agaknya!


Nanti lah sambung!

NUke

4 Comments:

  1. Faizal Sulaiman said...
    bro

    muzium depan padang pahlawan mall dah siap?masa ku gi bulan 3 kelmarin, baru nak buat.

    padang pahlawan..satu sejarah yg dah tinggal sejarah..
    Mel said...
    oi.. tapau cendol ke x? :(
    Unknown said...
    naper tak naik bus dekat bukit jalil..huhuhu
    NUke_Rude said...
    faizalsulaiman:
    ada muzium ke dpan dataran pahlawan tu?? huhuhu. x pasan lak, tapi aku notice ade construction mcm depan kapal kat sebelah dtran tu. huuh

    liz:
    ayark.. takde la. i kan puasa. cendol tak jual pulak malam2. haha.

    tengku:
    saja ja. balik ke KL tu br aku turun di bkt jalil. haha.

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.