Semalam, I call you,
You tak answer.
; Kantoi - Zee Avi.

--

Bukan itu yang aku nak pertikaikan. Tapi, semalam (13 Julai 2010), aku diberi satu lagi peluang oleh boss untuk mengikutinya dan seorang lagi rakan sekerja untuk join Food Tasting & Food Testing kat sebuah hotel di KL. Ye lah, event hujung bulan ni akan menggunakan khidmat kepakaran tukang masak hotel berkenaan untuk majlis makan malam. Anyway, walaupun ke-ber-ikutan aku itu sebenarnya bukanlah semata-mata untuk food tasting, tapi lebih kepada keperluan ketika mesyuarat dengan organizers event yang dijadualkan selepas acara makan2 percuma itu.

First time aku gi food tasting. Layan jugak lah. Tapi, since menu yang kitorang order utk event tu, lebih kepada "Chinese Style", meaning serving course by course, aku memang dah expect hidangan nasi akan diserve di penghujung2 'rancangan'. Just before the dessert. Betul kot spelling aku tu..?

So far, okay. Makan2 tu memang best. But then, bila dah masuk discussions and meeting, peergh!! mula la nak pening kepala. Itu la, ini la. No wonder lah setiap kali aku mandi petang, makin banyak rambut gugur. Pantang je syampoo, banyak lak gugur. Aku pun tak tahu kenapa syampoo yang sepatutnya menghilangkan kelemumur itu, kini mengkhianati aku dengan menghilangkan sejumlah rambut.

Mungkin kah aku boleh mencuba meng'apply'kan syampoo di ketiak? Haha. Saknikebenda!

Apape pun, pengalaman pergi food tasting tu memang satu pengalaman baru buat aku yang kini dah hampir setahun dalam bidang event management.


p/s: Al-Fatihah buat Wan yang telah pun genap setahun meninggalkan family ku pada 13 Julai 2009.

NUke

9 Comments:

  1. Ren said...
    hahaha best kan buat food testing? aku slalu buat menda tuh....kalau nak join meh la.
    Mel said...
    u kata u kluar pegi dinner...

    u kata u kluar dgn kawan u, bt when i call tommy he said it wasnt true!

    teng teng teng teng.. :D
    farhana said...
    Bab2 makan memang tak boleh tolak..
    satu kerugian tu..
    hehe
    Fauzzan Helmy Anuar said...
    Al-Fatihah
    Semoga roh beliau dicucuri rahmat

    Tapi soalan Mie kat sini
    Apa kaitan food testing, meeting, rambut gugur dengan syampu? Adakah food testing related dengan rambut ataupun syampu???
    =P
    Faizal Sulaiman said...
    whoaa food tasting n testing!!seronok bha!!!!
    charco said...
    Gmba mknan tu buat aku jeles.. Aku blk nnt, ko jgn lupa jmput aku kt epot, pstu g cari satay dulu.. Ok?

    Mode: over the moon.. Finally graduated..
    Afzainizam said...
    AL FATIHAH.....Moga Rohnya di tempatkan di kalangan orang yang soleh Amin......

    Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
    2 Segala puji bagi Allah, Tuhan semesta alam. الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ
    3 Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ
    4 Yang menguasai di Hari Pembalasan مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ
    5 Hanya Engkaulah yang kami sembah, dan hanya kepada Engkaulah kami meminta pertolongan. إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ
    6 Tunjukilah kami jalan yang lurus, اهدِنَــــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ
    7 (yaitu) Jalan orang-orang yang telah Engkau beri ni'mat kepada mereka; bukan (jalan) mereka yang dimurkai dan bukan (pula jalan) mereka yang sesat. صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ


    
    
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    WELCOME—WELCOME-- WELCOME
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    
    
    http://firestartingautomobil.blogspot.com/
    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
    NUke_Rude said...
    janggel:
    wah!! bro.. kalo free.. nak join!! haha.

    liz:
    who's tommy? hahaha. he's not my friend!! hehe~

    farhana:
    memang. tapi kalau da sampai menyenakkan perut.. tu dah jadi parah dah tu.
    NUke_Rude said...
    fauzzan:
    thanks. regards to makan, syampu and rambut tu... saya tak pasti pula. hmm.

    charco:
    bukan ke ko rindu nk makan nasi pattaya?? haha.

    afzainizam:
    terima ksih. :)

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.