Of kos la, perkataan "Fuck" memang dah terlalu common dicarut bila kita berada dalam keadaan marah. So as "Shit", bila kita tersedar akan kesilapan sesuatu perkara. "Damn!" juga perna menjadi salah satu carutan kegemaran aku satu ketika dulu. Hm, mungkin sehingga kini kot.

But then, kat office, aku n colleague aku sempat la jugak mencambahkan beberapa idea baru sebagai alternative carutan. Lagipun, takdela kedengaran kurang ajar sangat. So, what happened then? Kitorang came out dengan beberapa words yang bole la dikatakan sesuai digunakan bagi mengganti carutan yang common.

1. Vladivostok!
Intro: merupakan salah satu bandaraya di Russia.
Alternatif kepada: Babi!
Contoh ayat: Vladivostok betul!! masuk simpang tak bagi signal...!

2. Firefox
Intro: Browser internet.
Alternatif kepada: Fuck you!
Contoh ayat: Blah la ko... Firefox la!! (sambil menunjukkan ibu jari).

3. Google Chrome
Intro: Browser internet juga. salu jugak hang kalo byk tabs dibuka.
Alternatif kepada: Damn!
Contoh ayat: Google Chrome!!! Aku lupa pulak nak bawak henfon...

4. Soprano
Intro: perkelasan suara.
Alternatif kepada: Shit!
Contoh ayat: Soprano man... aku tak punch kad pagi tadi!!


Yang lain2 tu dalam consideration. Hm, mungkin kalau ada yang lebih bagus, aku akan perkenalkan juga.

Entah apape.

NUke

7 Comments:

  1. iyllienaz said...
    hahaha..macam2..memang aku suka yang vlavidostok tu..
    dr itu! said...
    ayarkss! ilmu apekah ini.. haha

    tp mencarut dapat ilang kan stress... ngeee~~
    zixol said...
    bek cakap subhanallah..
    Allahuakbar..

    dpt gak pahale..


    sekian tazkirah hari ni~
    NUke_Rude said...
    iyllie:
    haha.. vladivostok lu lah! best kan bunyiknye...

    alhaqimi:
    mencarut leh hlgkan stress meh?? haha.

    azizol:
    oh ya. ade jugak betulnya. :)
    AkU said...
    Ikan betul lu bro...!!
    hahhaa..
    Ren said...
    Hahah kelaka dan kreatif la hang!
    Mel said...
    EHHHH dun pull us in ok! YOU were the one who started this! n u forgot 2 of it! :(

    (the most important) YOUR NAME - ANNOYING!

    CHOWKIT ROAD - WHORE!

    yay!

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.