>:(


Entry emo tak perlu ada gambar. Nanti jadi lawak.

Dah 30 Jun.

Bermakna dah separuh 2010 meninggalkan kita. Setakat hari ini, aku bersyukur pada Tuhan sebab masih ada yang sudi menggaji aku sebagai kuli pekerja. Walaupun gaji tidak sebanyak mana. Alhamdulillah, syukur. Dan oh, hari ini, aku menolong sang Ibu mempromote kuih lapis Sarawak yang dijualnya. Alhamdulillah, walaupun x semuanya terjual, tapi dapat la meringankan juga beg kertas yang aku angkut sedari pagi tu. Terima kasih kawan2 sebab membeli. Terutamanya my colleague, Ms. L yang duduk dihadapan aku. Lain kali beli lagi ok? Besaaaar punya!

Anyway, senja tadi aku rasa cam dah terderhaka skit kat ibu. Bukan apa, maklumlah orang yang dah semakin berusia, kadang2 tu kunci rumah pun dia lupa mana dia letak. Tambah2lak time tu mmg dia nak cepat, sebab nk g rumah makcik aku, so kelam kabut lah dibuatnya. Guna kunci spare aku dlu nak bukak gate, dan ibu pun chaloo pergi ke rumah ibu teh. Then aku lah sorang2 kat dalam rumah tu terkinja2 macam beruk mencari kunci rumah.

Bukan takat dalam kocek suar yang dah direndam dlm mesin tu aku check, sampai bawah tudung saji pun aku tak jumpa. Ceh! Mula lah nak mengamuk2. Sib baik citer korea tak start lagi.

Dalam pada aku hampir meletop dan berputus asa, tak pasal2 aku accidentally hentak meja makan kat ruang tamu. Kan dah jumpa! Kat bawah alas meja rupanya! Kunci jumpa, tangan juga merana sebab tertepuk kunci.

Kesimpulan drpd kisah separuh tahun:-
1. Ibu kini menjual kuih lapis Sarawak. Nak tempah or beli, sila bgtahu aku. Ada yg peket kecil dan besar.
2. Kunci rumah juga boleh terselit di bawah alas meja.
3. Sungguhpun ibu semakin tua, aku sepatutnya lebih menyayangi dia.
4. Aku ni pemarah orangnya.
5. Waalaikumusalam (menjawab kiriman salam daripada sesorang..)

NUke

9 Comments:

  1. charco said...
    hehe.. ape lg, lpas ni ko kne la msk sbgai tanda minta maaf..

    p/s: aku pon terer aa buat kuih lapis :P
    iyllienaz said...
    huh..jumpa la jugak..ok la tu..daripada cari benda yang tak jumpa, lagi ko baran..
    Faizal Sulaiman said...
    hahahaha..baran rupanya.;) sayangi ibu anda ketat2 okay;p
    rAy jR...@...Aliff said...
    ish2...derhaka wooo~...nk jdik si tanggang kaaa??...erkkk...kakakaka
    Unknown said...
    huh...
    maaf tertanya-tanya apa itu kuih lapis sarawak?kek lapis sarawak kah?

    semua org pernah kecilkan hati ibu,siapa tk pernah tahniah...aku juga pernah tapi bila kecilkan hati umi tuhan cepat sedarkan aku.
    Mel said...
    dah beli... yg besar jugak... ish! LOL!
    NUke_Rude said...
    charco:
    hmm.. masak eyh? hmm.. hmm..
    mmg la ko terer. ko org swk!

    iyllie:
    jgn la ckp mcm tu. jatuh la reputasi saya.

    faizalsulaiman:
    celah mana aku nak sayang ketat2 ni?? haha.
    NUke_Rude said...
    ray jr:
    harap2 takdela sampai jd thp camtu hendaknya.

    tengku:
    oh. maaf. kek lapis. bagus la ko. cpat sdar. huhu..

    liz:
    time kasih. lain kali beli la lagi :)
    zixol said...
    aku selama 3bulan dok srwk ni xpenah pon jmpe kuih lapis sarwk..

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.