Selain muka dan bahagian sulit, aku rasa salah satu bahagian tubuh yang perlu dititikberatkan oleh seorang lelaki adalah bahagian ketiaknya. Dalam bahasa penjajah - Armpit. Sebagaimana bahagian tubuh yang lain, ketiak dirasakan satu bahagian pelipat yang sangat penting dan menentukan keselesaan diri.

Sebab, bahagian ketiaklah yang paling banyak dan senang berpeluh (kot!). Jadi, cara mengatasinya ialah dgn mnggunakan deodorant. Yes, betul. Skarang ni pun dah macam2 jnis deo ada kat kedai. Jenis stick, gel, liquid and spray deo. But then, adakah dgn memakai deo, anda tidak akan berpeluh? Aku tak caya dengan iklan2 kat TV tu yg kata pakai deo boleh jadikan ketiak kering. Sebab, walaupun aku pakai deo, aku tetap berpeluh bila makan kari!

Lagi2 kalau ketiak korang tu berbulu. Tendency untuk 'lenjun' kat bhgn ketiak tu agak tinggi. Untuk sportmen, aku tak heran sangat kot. Tapi, kalau lelaki yg jns duk kerja dlm office, aku rasa kna consider gak hal2 mcm ni.

Nak bela bulu ketiak tu boleh je, tapi biarlah jaga elok2. Meaning to say, takdelah sampai serabut. Make sure your armpit hair is 'neat'. Kalau serabut2 pun, sendri tgk pun silap2 boleh muntah tahi. And make sure time shower, bhgn ketiak dan bulu2nya ti dbersihkan dgn betul, spaya xde la leftover deo yg melekit2 tu, ended up menjadi daki.

But kalau decide takmo ade armpit hair, make sure juga bhgn ketiak tu mmg clean.

Gila Seram...

Disclaimer:
All original images in this entry are courtesy of Google.

NUke

5 Comments:

  1. zixol said...
    hoho..gler nightmare tgk gmbo tu..
    AeMcSketch said...
    eh..nuke. betui ka lelaki haram cabut bulu ketiak? aku rasa mcm penah dgr somewhere.. huhu
    NUke_Rude said...
    azizol:
    tau takpe.. bnda camni, kna la dkongsi bersma..

    ayie:
    bukan ke mncabut bulu ktiak tu sunnah nabi? aku pun ad dgr somewhere gak.. correct me if i'm wrong.
    Mel said...
    tat woman with super long armpit hair is just gross.. :S lol
    NUke_Rude said...
    liz:
    hahahha. tau pun!

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.