"Amey! Bangun weh! Bangun!"

Arahan tu membuatkan aku terus terjaga dan mula memerhatikan sekeliling. Aku tak perasan pulak, bila masanya aku tido atas lantai kat ofis lama ibu. Tapi yang pasti, orang yang mengejutkan aku dr tidur tu bukanlah ibu. Tapi A. Kalau tak silap aku la. Ex-classmate aku dulu.

Aku tak tahu knapa, dgn keadaan berdebu tu. Aku tengok, bukan aku berdua saja dengan dia. Tapi ada ramai lagi orang2 lain yang semuanya terpinga-pinga, berlari sana sini. But then, A bgtau aku yang skarang ni giliran aku pulak berjaga. Dan dia jugak cakap yang aku kena blah dr tempat tu cepat. tak tau lak kenapa.

Aku cam confuse gak pasal hal ni. Sebab tak lama lepas tu, aku tengok ade penjaga tempat tu pakai baju biru gelap, mula menarik2 selected people dan mengheret dorang ke tingkat bawah. A pun kena heret. Dalam pada A bergelut dengan orang baju biru tu, aku sempat la jugak hulurkan handphone aku pada dia. Suruh dia simpan, sebab apapehal nanti aku leh call.

Orang2 lain yang tinggal kat stu, semua mcm terkejut. Tak tunggu lama, aku terus carik jln kuar dr tempat tu dan balik rumah. aku sambar telefon ibu dan call hp aku yg skang ni berada dlm tgn A.

"Kau okay ke?"
"Ok je. Tapi kna kurung dalam keranda. Yang lain2 pun sama. Aku rasa, skang ni dorang dah start timbus tanah la.."

Cuak. A kena kurung dlm keranda? Kenapa eh?

--

Dan walaupun ianya cuma mimpi yang aku hadapi pagi tadi, aku tetap tak boleh lupa untuk mengenangkan akan hal itu. Kadang2 aku takut. Kenapa aku takut? Ada 2 sebab.

1. A tu merupakan ex-classmate aku (perempuan), dan dia sudah meninggal dunia.
2. Aku takut sebab aku keliru.


NUke

10 Comments:

  1. Anonymous said...
    waa...tkut gile...
    pe petande ak xtau n xberani nk ckp...
    erk...
    zixol said...
    ko mimpi tu terjage jam brape? ust aku ckp kalo tejage 3-4pagi, ade makne mimpi tu, tp kalo tejage dah dekat2 suboh tu hany mainan syaiton~
    MR. SYAH said...
    xreti nak tafsir mimpi nanti tapi macam seram jer.. heheh..
    Nizam Zahri said...
    seram... just hope everything will be ok
    a.t.O.k. said...
    mule2 aku igt kau wat cerpen agi.

    bila da bace,
    aku pon cuak klu mimpi cm tuh!
    NUke_Rude said...
    ano:
    yup. hopefully, cuma sekadar mimpi saja.

    azizol:
    x pasti. tapi, aku anggap ia cuma mainan syaitan saja kot. huhu (nak sdapkan hati)

    syah:
    hm. mula2 mmg seram, but then, keliru pulak dgn ayat A "giliran aku pulak berjaga". tak pasti apa maksudnya.
    NUke_Rude said...
    nizam:
    huhu. insyaallah. mudah2an.

    atok:
    mmg mmpi aku bermula dgn ayat tu ler.. huhu, aku harap bia aku sorg je la yg mngalami mmpi cenggini..
    AkU said...
    Mainan tidor je semua tu nuke..Insyallah xdak pe la tuh..
    AkuAyie said...
    damn weird!
    NUke_Rude said...
    aku:
    harap2 mcm tu lah. sekadar mainan tidur.

    ayie:
    :) mmg weird. and aku patut bersyukur, sbb mimpi tu menambahkan lagi warna dlm hidup aku.

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.