The fact that my ulcer kat mulut semakin teruk dan memaksa aku utuk kerap ke dapur dan minum air sejuk. Well, takdelah teruk sangat pun. exaggerate je. Anyway, hari Ahad aku bermula seperti hari2 minggu sebelum2 ni. Menggunakan alasan hari minggu untuk bangun lewat, dan bila dah terjaga jam 6.45 pagi, aku dengan gigih dan sedaya upayanya menghasut roh diri untuk terus lelap. Mungkin juga perilaku ini dibantu oleh syaitan yang dilaknat itu.

10 pagi. Perkasakan jugak tubuh badan yang berketul 6 di perut ini untuk bangun dan mula melonggokkan baju2 kotor di sekitar blik, masuk ke dalam bakul baju. Sebelum mengangkatnya ke bilik air. Sesi basuh baju mmg slalu aku mulakan around 10am to 11 am. Dalam pada aku take turn, menukar2 dan mambasuh pakaian2 gelap dan cerah, ada pulak cik adik manis datang.

Abang aku, suruh aku pulak yang layan perempuan yang muncul kat gate rumah. Aku pun, dengan tak mandinya, trus saja menjemput perempuan tu masuk dan duduk. Nasib baik dia sendri yang offer duk kat luar. Mungkin takut dipengapa-apakan oleh aku dan abang aku kot. Atau, mungkin jugak sebab dia tak tahu yang dalam rumah tu turut ada seorang perempuan lain. Yakni adik aku lah.

But, wait, kalau dah tau takut, yang gatal2 offer diri muncul kat depan gate rumah aku tu kenapa?

BANCI.

Damn! Aku lupa lak skang ni Jabatan Perangkaan dah start banci-membanci. No wonder lah abang aku dengan volunteernya menyuruh aku melayan pompuan tu.

Apape pun, ni lah 1st experience aku menjawab soalan2 banci. Susah gak, pening aku dibuatnya. Kadang2 tu rasa macam jawab soalan peperiksaan. Oh ya, soalan yang paling susah yang pompuan tu tanya aku ialah "Macam mana eja nama awak ya?"

Serius, aku macam blur jap...

"N .. U .. K .. E ... eh! Jap... Salah, salah..."

'Sreet.. Sreet.. Sreett..' (bunyik kertas digosok pemadam..)

"A... M... (dan seterusnya..)"

"Tu je nama awak?"

"Ya."






NUke

9 Comments:

  1. charco said...
    1. sapu bonjela kt ulcer tu.. :P
    2. mmg susah nk bgn awl di hari minggu.. tp nasib baek bsuh baju gne mesin, kalo bsuh gne tgn (mcm kt asrama tu) sure lg penat..
    3. mkn pisang goreng + minum air panas ptg ahad mmg best :D
    Faizal Sulaiman said...
    berpetak enam paling tak boleh blah.hahaha

    tajuk entry ko kan macam tajuk cerita hantu!hahahaha
    !!~miss kawaii~!! said...
    hope yg dtg wat banci kt umah sy mamat encem yg kachak !
    hehehe... :pp
    Ren said...
    hmmmm ingat citer seram td! huhuhuh
    zixol said...
    xde org dtg banci kat skolah saye ni pon..emm..


    mgkin perlu tukar ketul 6 diperot tu pd ketul 1 yg bulat..hahha
    agzamry said...
    ko memang pandai bercerita lah...aku njoy bca blog ko...keep it up...
    Anonymous said...
    smyg la dlu nuke...

    pian..
    Unknown said...
    aku pon membanci tapi aku bukan perempuan yang pakai kasut sport tu..sebab aku g membanci pakai selipar;p
    seriously!!:)
    NUke_Rude said...
    All:

    huhu. thanks for the comments. but seriously, aku rsa nervous bila di'banci'. haha.

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.