Aku mengaku. Kadang2 tu aku memang susah nak bangun dan berpaling daripada mengadap skrin komputer ni. So, kalau boleh, semua benda aku nak buat through program dlm komputer ni, or through online. Blogging, surfing, wikipedia-ing. And also downloading songs, etc.

Not forgetting. On-line Shopping.

Semuanya semakin senang bila kita ada akses on-line banking. I mean, i'm not promoting any banks, but nowadays, aku boleh kata 99% bank yang ada kat Malaysia ni, semuanya ada sediakan perkhidamatan on-line banking.

Aku pun ada. 

So, lately, aku agak perasan yang duit aku semakin banyak dibazirkan secara halus... Yakni, bukan lah secara terang2an yg mana aku keluarkan duit dr dompet dan memberinya kepada cik cashier, tetapi wang ringgit aku tu ternyata cepat bebenor kering dan habis through online payment, etc.

Beli CD pun on-line.

La ni, aku ada perasan pasal album Yuna - Decorate yang akan di launch pada July 23. Hehe! Kalo nak mengenangkan masa utk aku berjalan jauh ke kedai CD tu.. memang tak ada lah. Busy dgn kerja kat ofis yang berlambak2 tu. hujung minggu pun tak free.

So, layan kan saja on-line shopping. Of course lah aku shopping kat sites yang boleh dipercayai. usually kalau gna Chrome or Firefox, ade ikon padlock yg indicates that site tu secure ke tak. Or else, maybe korang boleh check kat Cyber Security Malaysia. Kalau tak silap la.

Memang. Malaysia ni agak slow skit dgn on-line shopping. But pada aku, aku akan cuba mempraktikkannya semaksimum yang boleh. Sebab apa? Sebab:-

  1. Aku malas nk naik moto, gi kedai buku ke, cd ke.. utk beli.
  2. Saja nak guna servis online banking. Kalo tak, sesia je create account.
  3. Bagi org2 yg keja kat POS Malaysia, or company2 currier tu keja yg menarik skit. Haha.
  4. basically.. sebab aku MALAS. Tu je.
Ok what, online shopping...? Ape... konon2nya nak men-support benda alah 'e' 'e' ni.. electronic kejadah la.

NUke

5 Comments:

  1. Faizal Sulaiman said...
    pernah online shopping tag heuer.tp jam itu sudah jahanam daa
    Ren said...
    aku pon slalu gak online shopping..tapi beli tiket wayang jer hehehe
    Anonymous said...
    lepas ni try on-line dating plak
    lol
    zixol said...
    slalu gak aku bli barang online..impot dari semenanjung..tp poslaju je harge dekat same dgn barg yg aku blik!
    Unknown said...
    aku semua nak on-line jer senang tak perlu beratur itu jer tapi klu buku atau baju tak blh nk beli on-9 sangat was-was..

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.