Jujur. Bila kita kenang2 semula, zaman sekolah adalah zaman yang paling best. Dan mungkin dah brapa kali aku mention kot, yang aku suka zaman tingkatan 5. Sebab aku amik subjek Seni Visual. eventho time tu aku tak berpeluang melukis atas kanvas, tapi aku tetap suka bermain dgn color. Takde maknanya kalau bergelar art student, tapi baju or sluar tak kena color. Aku rasa mcm pelik.

1st year kat UKM, aku amik subjek Ko-K seni lukis jugak. Dapat pluang menconteng kanvas. Aku rasa itu lah feeling yg paling best kot. (Bagi aku lah). Tapi kesenian visual aku stakat situ saja lah. Lepas2 tu aku dah takde dah main2 dgn color minyak. Damn! I missed that moment.

Dah ada degree Sains Nuklear. Skang ni aku rsa nak sambung smula dlm bidang Art. Seriously. Tapi aku bergarap sangat yang ianya bukan skadar hangat2 tahi ayam saja. Sigh!

Aku target nak beli rumah next year. So, aku kena gigih mengumpul duit. Area mana tu, nanti2 lah aku crita. Plan jangka masa pjg kena ada. Then, aku nak sambung jugak study aku dlm bidang art. Sebab aku masih tak puas menyimbah color kat atas kanvas.

Ni yang rasa nak carik balik kontek2 lama time zaman2 skolah dlu. Kawan2 yang se-art dengan aku dulu.


NUke

8 Comments:

  1. Faizal Sulaiman said...
    sila..sila melukis semula:)

    wah da nak beli rumah siut!cayala ko bro!;)
    iyllienaz said...
    teruskanlah usaha ko..agak2 ada yang hensem2 tak kawan se-art ko?haha
    Ren said...
    Teruskan cita-citamu itu!
    zixol said...
    kanvas ye..mcm best je bunyi tu..
    NUke_Rude said...
    faizalsulaiman:
    tapi xde color. :(

    iyllie:
    haha. bdk laki batch aku yg amik art tu 3 org je. ade sorg tu muka mcm jepun. hahaha..

    janggel:
    trima kash :)
    NUke_Rude said...
    azizol:
    mmg best. satu pngalaman yg xleh dilupakan :)
    kudosDIYANA said...
    wahai nuke :)
    sesungguhnya zaman f5 itu amatlah dirindui :)
    paling penting, taman tasik taiping + zoo dia XD
    terima kasih kerana telah menjadi sebahagian keluarga seni zaman f5 dulu :)
    NUke_Rude said...
    DG:
    ye. aku rindu bengkel seni kita. lepak situ malam2 sambil siapkan projek seni SPM. Sambil2 makan keropok, dgr radio...

    dan oh! melukis di taman tasik taiping. sangat best.

    :D


    entah bila la dapat kembali ke zaman2 mcm tu..

    dan aku rindu cikgu Jue.

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.