Setiapkali aku nak tulis seperkara yang serius, aku pasti berfikir panjang. Wajar atau tak untuk aku menulis perkara2 yang serius kat blog ni. Yeah, aku masih ingat lagi komen salah sorang pengkritik Yoyooh.com Blogsquad. Yang mana dia cakap memang bagus kalau sesekali kita menulis ttg perkara2 yg serius; as of isu semasa ke, politik ke.. or anything yang selalunya kebnyakan blogger refuse utk tulis.

Dan aku ni bukan la seorang pemerhati politik. Jauh sekali menganalisa ekonomi. Journalist? Erm...

So, bila ada ketika aku cuba untuk menulis perkara2 serius, walaupun kadang2 ianya berkaitan dgn dri sendri,aku sure akan berbelah bagi. dah taip satu perenggan; lepas tu padam balik. Ended up, slalunya aku akan terus sambung siri novel (kalau ada la). Oh ya, tetiba teringat kat siri Pe'us aku tu. Insyaallah takde ape aral melintang, esok kot aku update series tu.

Usually, kawan2 aku slalu jugak anggap aku ni seperti seorang budak. Hanya budak 'kecil' yg mana peranan aku utk menceriakan suasana. Just utk meng-happening-kan keadaan saja. Pendapat aku, tak selalunya dipandang serius, walaupun aku ada kalanya tersenyum bila serius. Tapi xde lah semua kawan2 aku anggap aku ni budak kecil. Cuma... ada lah beberapa. Bila dah jadi camni, kadang2 dah rasa malas nak jadi serius pun ada. Biar org lain tgk kita ni enjoy saja. Ceria2 ni boleh menceriakan diri sendri. Dan satu persepsi org lain kpd diri sendri akan timbul...




Aku ni tak serius.


NUke

9 Comments:

  1. charco said...
    hahaha....jgn buat muka ganas, nnt org takut...

    aah, dlm serius2 kita pon kne la ada watak ceria skali skala :D
    AeMcSketch said...
    klaka la muke serius ko.. hehe
    iyllienaz said...
    tapi muke ko mmg serious pon..
    NUke_Rude said...
    charco:
    sebab tu la aku cuba utk ceria.. haha

    ayie:
    terima kasih.. huhu.

    iyllie:
    ye ke? ye kot. ae gak mmber2 ckp cenggitu..
    Anonymous said...
    nak cerita serius
    nak cerita serius
    nak cerita serius
    nak cerita serius

    huhuhu
    Faizal Sulaiman said...
    bro..kdg2 serius tu ok la.takdela skema batu sgt.ehehe..tp bile tgk muka ko kan, aku membuat konklusi yg ko ni serius orgnya.lol!
    fikri FAUZI said...
    serius2 la best..
    muke kau gangsta siot.
    lol
    Unknown said...
    aku serius bila tertekan jer...
    NUke_Rude said...
    ray:
    tak bole la bro.. nanti readers lari.. hahahaha..

    faizalsulaiman:
    hm. tapi slalunya serius2 aku ni disalah tafsir.

    fikri fauzi:
    tapi x smua org boleh thn dgn serius2 ni.

    tengku:
    ya. kalau tertekan alt+F4 kalao tgh2 update series, lagi la muka itu mnjadi lebih serius.

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.