Malam tu, aku tengah syok je mnikmati makan malam dengan Ibu dan my big bro. Makan lauk2 simple saja sambil masing2 mengadap TV. Rasanya waktu tu dah agak lewat sebab kitorang baru je balik dari somewhere. Kebetulan plak ade crita Kung Fu Cina yang lawak. So, kitorang decide untk dinner sambil mengadap TV.

Aku ke dapur kejap untuk amik air Coca-Cola botol besar yang aku beli on the way balik rumah. Ala, air Coke biasa saja yg ade promosi bukak penutup botol dan menang tu. Layan gak makan malam sambil minum Coke. Dah macam iklan TV yg ada Khatijah Tan (ye ke?), mak si Pierre Andre tu.

Ok la. Dah syok2 tuang air dlm gelas masing, muncul plak iklan Coke kat TV. Pasal promosi buka pnutup botol and menang tu la. Kat dalam iklan tu kata ade 5 unit Proton Saga 1.6 (kot) utk dimenangi. Aku pun ape lagi terus saja check pnutup botol Coke tu. Ade kod camni:-

"SGA03"


Aku terus ngadap iklan TV tu balik. Dia kata utk kod Proton Saga tu, mestilah bermula dengan kod "SGA". hah! Kan tak pasal2 aku dah menang kereta Proton Saga! Walaweh! Gembira buka kepalang lagi aku, abang aku dan ibu! Terus makan malam tu kitorang raikan sempena menang kreta Proton Saga! Abang aku siap pesan suruh simpan pnutup botol tu elok2, and dia kata, jgn kecoh2 sangat, takut org lain tahu...

Dan aku pun tersenyum lah sepanjang malam hingga ke tengah2 pagi yang dah semakin meninggi itu.

"CikMi! CikMi! Bangun... Makan pagi...", kejut anak buah aku, Faris.


Damn! Mimpi menang keta lak! Patut la gembira je!

p/s: Image courtesy of Google.

NUke

11 Comments:

  1. iyllienaz said...
    alaa..nape mimpi je??aku beriya sakan ingat betul2..baru nak happy utk pihak ko..
    Mel said...
    HAHAHHA! that's funny...!
    Anonymous said...
    aah la
    nape mimpi jek
    hahaha
    NUke_Rude said...
    iyllie:
    aku bgn je, rasa nak sambung tdo balik.. nak sambung mimpi..

    liz:
    that's y. otherwise, i'll be driving a new saga to d office. haha.

    abe annahl:
    haha. nak wat camne? huhu
    Anonymous said...
    This comment has been removed by the author.
    Faizal Sulaiman said...
    hahaha..klako la ko neh.tak bole blah bila baca ayat bro kau tuh --simpan pnutup botol tu elok2, and dia kata, jgn kecoh2 sangat, takut org lain tahu--

    haha
    charco said...
    hahaha..bole tahan klakar jgak la. :P
    nway, mane tau 1 day kalo da mmg ada rezeki,hehe
    AkU said...
    khayal je ko ni la..haha..
    ! ♫♪ al!ce ♪♫ ! said...
    ahaha.. ny mesti da berangan sgt nak pkai saga baru.. :DD
    NUke_Rude said...
    aik? ade yg dah delete komen?

    faizalsulaiman:
    ye bro.. itu la exact dialog abang aku dlm mimpi tu.

    charco:
    mudah2an.. Amin...
    NUke_Rude said...
    aku:
    harap2 akan mnjadi knyataan...

    alice:
    aku nak pakai myvi kaler oren...

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.