petang tadi, lepas balik kerja, sempat jugak la aku sembang dengan sorang junior aku waktu kat MRSM dulu. Sembang2 tanya khabar masing2. Dia baru lepas habis exam, walhal aku pula dengan kerja yg tak habis2. Situasi itu memang berbeza. Sibuk seorang pelajar takkan sama dengan sibuk seorang yang dah bekerja. dan dia pun mengingatkan aku; bahwa masing2 sudah mningkat dewasa. Tanggungjawab kena ada dan semua perkara takkan sama - peringkat bergelar pelajar & pekerja.

Ya! Mungkin ada betul jugak kata dia.


Dah lama tak buat kerja gila, amik2 gamba kat tengah2 jalan yang sunyi dan terang. Merayap2 ke tengah bandar pada tengah2 malam. tujuannya? Hanya mahu menikmati life malam hari bersama kawan2.

Rindu pulak kawan-kawan kat universiti dulu. Ok la. Bukan semua kawan kat universiti dlu aku rindu. sebahagian saja.

NUke

14 Comments:

  1. charco said...
    hehe..da mkin besar ptutnye kita makin matang la kn. skali skala wat keje "gila" pon best ape..

    tak sabar da nk abis blaja, smbung blaja kt sana plak..yeaH!
    AkU said...
    tgh waktu puncak an..ko baring je kt Federal highway..pastu mik pic...COOL WEYH..hahha..
    NUke_Rude said...
    charco:
    tu la.. nikmatilah zaman belajar anda!

    aku:
    kot ye pun nak suruh aku mati, jgn la camtu skali... huhu
    fikri FAUZI said...
    aku nk join la xtvt2 kau..macam best je. huhuhu
    AkU said...
    erk...ish ko nih..pikir bukan seyh...hehhee..
    Unknown said...
    dulu2 aku suka bergambar ditgh jalan raya....sambil berbaring dan meniarap dan aksi bebas...haha
    skrang teringin pulak nak buat
    NUke_Rude said...
    fikri:
    kalo da dtg gilanya.. lg mnarik xtvtnya..

    aku:
    hahah..

    kumbang hitam:
    baik2 bro, kang tergilis ke.. sia2 je..
    Ren said...
    aku pon slalu gak merayau tengah2 malam...rasa tenang.
    ezudyne said...
    ms study mmg leyh merayap malam..
    tp klu dh kije mesti cm nk spend tyme kat umah je..penat..hehehe..

    g nite
    arie said...
    nok.. aku nak promosi sat aku nye blog..jgn x caye eyh..hehe..

    memang xde keje mlm2 aku skrang nih..

    http://ariesdinner.blogspot.com/

    layann...
    SD said...
    Aku rindu nak jalan malam2 tapi aku cepat layu.....x boleh jaga malam....aku akan jadi kuyu n layu kalau jalan malam2....klu aku cergas mulut aku x akan berhenti.....

    ayat paling best dlm post nie, okay x semua aku rindu....

    Blogwalking kesini yer n komen
    NUke_Rude said...
    janggel:
    time study dulu2 mmg slalu mrayap KL. skang da kja ni, time mcm limited skit kot.

    ezudyne:
    agreed. :)

    arie:
    wah. baiklah. aku x halang ko nk promo kat sni..

    laut mati:
    haha. x mencabar la kalo cpat kuyu.. huhu. ye la.. x smua yg aku rindu.
    oyen said...
    yes. abis blajar sedikit suck.
    dan buhsan...
    aku kawan universiti...kau rindu tak??

    oh, kau tak kenal aku...maaf.
    NUke_Rude said...
    oyen:
    tu la. g la sambung blaja balik. haha.

    rindu ko? hm.. bole la.

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.