Oh ya. Ibu aku tu orang Melaka.

Tadi kat ofis, kawan aku dah siap2 tulis kad, nak bagi kat mak dia sempena Hari Ibu yang akan datang ni. Pergh. Kagum aku.

Aku? Takdelah menyambut kot. Ye la.. seingat aku, aku takdelah sambut kot. Koman2 puna aku wish je la Happy Mothers' Day. Tu pun lepas ternampak iklan kat TV yang sebuk duk promote sms2 kasih syg sempena Hari Ibu dulu.

Esok2, melawan cakap gak. Derhaka balik... apa pekdah?

Tapi jauh dalam sanubari tu, ade gak la teringin nak wat surprise ke apape ke untuk ibu. Bila dikenang semula... Malas pun ada. Sebab aku pikir 1 benda je.

"Kenapa hari ANAK takde? Atau tak disambut?"

Sebab tiap2 hari mak ayah kita duk layan kerenah kita; sejak kita lahir, meraung melalak bagai nak gila... sampaila masuk sekolah, masuk universiti, dah keja dah pun. Elok je mak ayah duk mngadap dan mlayan kerenah anak2 dorg tu. Tak payah nak ada satu hari istimewa utk anak2.

Terlayan ke kita dengan karenah mak kita nanti? Wallahu'alam.

Got what I mean right?

Anyway, layankan saja lagu Oh! Sizuka nyanyian Pop Shuvit ni. Video klip ni memang sempoi dngan kesan grafik yang nostalgik. Menang la jugak Video Muzik Terbaik AIM 17 haritu.




Pop Shuvit - Oh! Sizuka

Bai.

NUke

4 Comments:

  1. charco said...
    hah! ape lg, g la beli kek coklat tu :P

    Nnt leh mkn rami2..hehehehe...
    Faizal Sulaiman said...
    hehehe..pe kata ko suh mak ko duduk goyang kaki masa mother's day tu.ko buatla keje2 umah-kemas-basuh-masak.hehe

    mesti mak ko terharu doh;)
    pari-pari tersenyum said...
    syukur buat mereka yang masih berpeluang tuk menyambut hari ibu bersama ibu memasing...tapi caner lak mereka yg sudah kehilangan ibu?..so..ade peluang ni...gembirakan ibu anda sebelum anda hilang peluang itu lg :-)
    NUke_Rude said...
    charco:
    satu cadangan yang bagus.. :)

    faizalsulaiman:
    ha ha.. macam cara gak.. nti aku suruh akak2 aku bkemas2. aku mungkin sibuk on9. haha..

    smilingangel:
    sentap gak baca. :|
    terima kasih sebab mengingatkan saya.

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.