Balik-balik saja dari Melaka semalam, aku terus keluar2kan barang dari dalam kereta and kemas skit2. Dalam masa yang sama, aku terus on kan pc sambil undress utk mandi (sekali lagi) walaupun waktu tu dah pukul 11 malam. And before that, aku dah tumpang mandi kat rumah Ayah Chik dulu sebelum bertolak pulang ke KL.


Damn! PC tak boleh nak buka. To be exact, sampai je kat page log in user tu, mouse and keyboard tiba2 mcm dysfuction. Mula-mula tu aku ingatkan wayar mouse & keyboard ni tercabut ke ape. Adjust2 sikit, lepas tu try reset. Still tak boleh juga. Hantar sms kat abang Boy, tanya kat dia apa masalah kalau pc tba2 jadi camni. Sementara tu, aku godek2 CPU, bukak CD Driver, hard disk, power supply, motherboard pun skali... sebab dah dekat 20 kali aku try on, masalh yg sama jugak timbul.
Fed up! Aku pergi makan dulu, tengok TV dan layan anak buah kjap. Makan kek coklat yang aku baru beli dari mak member aku. Tak lama lepas tu, aku tidur semula, setelah berpeluh2 memasang CPU aku tu smula dalam keadaan yang sangat tertekan. Dalam hati, aku rsa PC aku ni dah kena serang virus.
-
Pagi tadi bangun, dapat sms dr abg Boy. Simpla saja balas smsnya - Virus.

Dah agak dah. Entah macam mana tadi pagi, setelah aku berusaha utk menembusi BIOS Setting, aku dapat gak log in. Terus saja aku transfer semua projek2 aku, lagu2 dan video2 dalam external hard disk. Member aku dari dulu pernah pesan kat aku... suruh aku transfer or wat back-up kat external. Aku je degil. Sib baik x hlang projek2 logo and design baju yg akan aku usahakan tak lama lagi.

Code Red. Aku kna expect PC aku tak dapat bernyawa lagi lepas2 ni, sebab aku rasa serangan virus ni mcm kronik. Andai kata kalau tiba2 aku sepi seketika dr NUke Rude Blog ni, aku harap kalian faham akan situasi yg sedang berlaku.

Terima kasih.

NUke

4 Comments:

  1. Unknown said...
    ko pakai antivirus apa? msti x brapa kuat antivirus ko sampai virus leh serang ape2pun smoga comp ko normal semula... amin..
    Faizal Sulaiman said...
    ouh..okay2.perghh kesian gila.sabar k;)
    Unknown said...
    owwhh..bersabarlah hencik amir..aku jugak pernah mengalami masalah nyer yg sama
    terus format dan selamat
    NUke_Rude said...
    nick:
    antivir aku tu ok je. cma da expired. haha.

    faizalsulaiman:
    ye. aku sdg mengawal kemarahan ini.

    tengku:
    huhu. nasib baik dah sempat back-up mana2 yg patut.

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.