Kalau ada bakat menyanyi, jadi lah penyanyi. Takpun masuk AF, nangis tiap2 minggu...


Mampu kah aku terus bekerja di bawah tekanan dan expectation yang menggila ni?
.
Tak pasti. Sebab aku masih mencari kerja idaman hati. Untuk bergerak ke sana sini. Terbang. Datang dan pergi.
.
Dan tidak hanya sekadar bertali leher dan kemeja. Aku juga mahu rasa bagaimana jika minyak hitam dan kotor terpalit di muka.
.
Dengan hilai tawa rakan sekerja yang menyaksikan kotoran wajah di muka masing2.
.
Masih mencari lubang rezeki yang halal lagi menceriakan hati.
.
Bukanlah aku tak suka kerja aku sekarang ni. Tapi, kalau ada yang lagi menarik dan mencabar... Tak salah kalau aku pergi.

Helo! Ada kerja kosong tak?

NUke Rude masih mencari kerja idaman hati. Siapa yang mahu hire aku?



Layan Disagree - Osaka

NUke

5 Comments:

  1. charco said...
    hehe..takpe..insyaAllah ada rezeki nnt dpt la keje laen :D

    nway, for the time being, fokus dlu ngn ape yg ada... jom2 keje jd scientist :P hehehe
    tengku_fir21 said...
    saya jugak nk kerja klu ada kerja kosong
    ayie said...
    masih mencari kerja? Hoho... jgn tunggu keje dtg bergolek sudah..
    kne usaha gak...
    hantor resume kt syarikat yg diidamkan. ewahh...

    leh gk try tengok sini
    http://blogjawatankosong.blogspot.com
    FaizalSulaiman said...
    pelan2 cari nuke.InsyaAllah ada;)
    NUke_Rude said...
    charco:
    jom. jadi saintis. mcm gerek je bunyi..

    tengku:
    ada je. nak?

    ayie:
    aku dah keja da skang ni. cuma dalam masa yg sama, mencari2 jugak. kot2 ada yg offer lg bagus, bole la dpertmbangkan juga.. :)

    faizalsulaiman:
    naik bukit kasi pelan2 kayuh.. baru ngam hey org panggil hero...

Post a Comment



Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.