Salam.


As usual, rambut pada aku adalah penting. Dulu2 zaman sekolah asrama, aku rasa banyak masa aku terbazir sebab-sebab yang berkaitan rambut. Antaranya ialah:-

i) Memikirkan rambut yang semakin panjang.
ii) Memikirkan style rambut yg bagus.
iii) Pikir pasal kedai gunting yang bagus dan murah... sesuai dgn jiwa pelajar.
iv) Membelek2 gel rambut kat pasaraya... semua ni penting bagi penggayaan rambut.
v) Memikir syampoo ape yg paling bagus utk buat rambut kelihatan mantap dan takde kelemumur.

Yah! itu antara pembaziran masa semata2 mahu MEMIKIRKAN hal2 lagha yang tidak mendatangkan untung kpd diri sendiri. Namun, masalah yg paling utama bg aku ialah masa yg diluangkan untuk menggayakan rambut. Sebab aku pernah cakap kat cikgu English aku dudulu... "My hair is my beauty..."

Haram jadah ape lah aku dulu2...

So, kelemumur sangat tak berguna bagi aku. Sebab aku suka pakai baju gelap dan kaler hitam. So, kehadiran kelemumur yg jatuh dr kepala merencatkan suasana hensem diri ini... dan juga kesemua lelaki lain. For sure lah kan, kalo korg pun tgh2 jalan kat Pavillion, pastu terserempak lak ngan org yg penuh kelemumurnya jatuh kat bahu... sure geli kan?


Jadi apa caranya utk memusnahkan ancaman kelemumur? Syampoo. Itu je lah yg dapat aku fikirkan. Well, ada sstgh produk mmg disyorkan pakai tiap2 hari, kalo boleh 24/7 non-stop. But ada jugak produk rambut yg tak menggalakkan penggunaan kerap. Mungkin boleh menyebabkan botak. Aku pun tak pasti.

Cuma bagi aku yang naif ni, aku rasa kesemua produk dan company jual syampoo ni penipu. Katakan lah, aku jual satu syampoo yg for sure lah boleh menghilangkan 99.9% kelemumur dgn satu or dua kali cucian. Dah tentu lah ramai org beli... pastu kelemumur dorg mmg hilang! Ha.. lepas2 tu dah takde org dah nak beli syampoo aku tu dek kerana dorg pun dah takde kelemumur. Logik kan?

Skang ni aku mula berfikir.. mana2 syampoo yg boleh mnghilangkan peratus kelemumur yg byk tu entah2 sebenanrnye mmberi dan mengembalikan kelemumur itu dgn pratus yg tinggi! Kalau lah betul begitu.. memang vavi ah tokey2 syampoo.

Semua itu hanya mainan bisnes yang mengaut keuntungan cuma! Mangsanya adalah aku... dan mungkin kamu... Shit!

Syampoo = Buih2 harapan yang menipu setiap kaum lelaki... (dan perempuan)

But don't take it serious okay! Banyak gak punca kelemumur utk kembali bertepek kat kepala. Stress adlh salah satunya! Cis!

NUke

17 Comments:

  1. a.t.O.k. said...
    sempat jugak kau bergambar masa kau tengah bersyampu ya!.
    ciri2 seorang camwhore yang berjaya.
    tahniah pada anda.


    ouh.
    btw, sungguh kurang hajar yang bersopan word verification anda pada kali nih.
    "phouck"
    ceh!
    Ren said...
    Wahhhhh sampai dalam bilik ayaq pon hang bawak kemera yer??? Ganazzz!!!!

    Yup betul kebersihan rambut juga kena jaga ..bukan benda lain jer. Sebab rambut adalah mahkota lelaki..(bukan wanita sebb wanita kena pakai tudung)
    ;P
    ikanbilis said...
    tak pedih mata! - johnson&johnson

    gunakanlah syampu anti-kotembe =P
    Faizal Sulaiman said...
    haha..sexy seh ko bro.hahahaha. btw, shampoo memang saranan terbaik la nak hilangkan kelemumur coz chemical thingy yg ada kat dalamnya.. jgn sampai botak sudah le.
    iyllienaz said...
    haha..pakai johnson2 la bagus..if pkai dr kecik smpai now, rambut mmg lawa..tp klo lelaki xtau la plak..
    sYukCurz said...
    men buih ek. ehehee...
    epol said...
    hidup seorang lelaki -syampoo sebulan 2kali :P


    ~~jalan2..hehe
    Afzainizam said...
    Salam Dari kami Warga Kerja http://www.firestartingautomobil.blogspot.com/

    kepada semua
    Keluarga, saudara mara, sahabat handai, rakan niaga,
    pelanggan dan pengunjung blog ini.
    Selamat Menyambut Hari Raya Haji Aidil Adha
    Selamat Menunaikan Ibadah Korban….

    Salam Aidil Adha Dari Mereka Yang Menjadi Tetamu Allah..
    "Aku telah menyahut seruanMu untuk menunaikan Haji, wahai Tuhanku! Sesungguhnya aku ingin mengerjakan Haji, maka permudahkanlah bagiku, maka terimalah ibadat Haji daripadaku, sahaja aku menunaikan ibadat Haji dan berihram dengannya kerana Allah Taala. Telah aku penuhi seruanMu wahai Tuhanku, telah aku penuhi seruanMu, telah aku penuhi seruanMu wahai Tuhanku, tidak ada sekutu bagiMu. Telah aku penuhi seruanMu, sesungguhnya segala puji, segala nikmat dan segala pemerintahan adalah kepunyaanMu, tidak ada sekutu bagiMu. Wahai Tuhanku! Diharamkan bagiMu rambutku dan diriku, jasadku dan semua anggotaku, daripada wangi-wangian dan perempuan serta dari semua perkara yang Engkau haramkan terhadap orang yang berihram, aku mengharapkan pertolonganMu, wahai Tuhan sekelian alam."

    Jangan lupa ambil kad ucapan Salam lebaran aidil adha… pilih lah nak mana satu

    Salam kenalan dari kami …ape pun kami tetap akan menziarahi blog kamu sebagai tanda nilai satu persahabatan yang terjalin … dengan respond anda….
    Kami amat hargai….. salam sebuah persahabatan….

    eeeeemmmm kalu kaat malaysia kelemumur taapi kalu kat indonesia orang sebut ketombe.... aku pun syampoo masaa kat kedai gunting pasal amoi yaang cuci rambot... best woiii....
    Bicara hati di hujung jari said...
    dah lama nak tanya...ni rude yg salu join m1 tu ek?
    farish izaryl @izreez said...
    aha gmvba very der sexy taoo! :p emm i think u cube pkai pantene..baunye wangi n mlebatkan rmbut..
    NUke_Rude said...
    Ramai lak yang komen kalo aku bubuh gambar dedah2 ni. Cis!

    Anyway, selamat hari raya juga kpd anda. Dan oh! sayalah nukerude yg salu join m1 tu. Dan oh juga, saya bukanlah camwhore...cuma suka bermain kamera saja. Dan oh, kelemumur mmg slalu spoilkan penampilan mana2 org.

    harap, saya dah menjawab setiap persoalan dan komen2 kalian. hahaha
    Hans said...
    ni hape kes le plak .. haha ..
    NUke_Rude said...
    tension kelemumur makin banyak!
    Bicara hati di hujung jari said...
    haaa kan...budak yg suka bela lipas ni...hehehe
    NUke_Rude said...
    hahah. bela lipas dalam m1 je. kat sni takde.. huhu
    Mel said...
    ahhh!!!

    CENSOR!!!!!!!!

    :P
    NUke_Rude said...
    lissa!!! OMG!! Cencor!! hahaha

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.