Salam.


Dah lama tak bercerita ttg pendapat peribadi or perkara di sekeliling. Asyik2 update series je, hahaha. Okay, usually aku mmg takde masalah sangat mnghadapai traffic jam since aku pergi kerja naik moto. So, senang je mencilok sana-sini; dengan risiko dihimpit lori dan kereta tu agak tinggi lah. Paling koman pun menanggung risiko melanggar side mirror kereta org lain. Padan muka, sape suruh kereta korang rapat2 sangat, kena lah langgar!

Huhu, tapi, bila aku kuar naik keta, aku pasti berhadapan dengan masalah traffic. Tak kira lah kalau destinasi itu dekat atau jauh. Traffic jam ni mmg suka mengekori aku kalau aku naik keta. Revenge kot?!

Bila jalan jammed la (especially malam), aku leh tgk the beauty of red lights. Actually, lampu2 merah yang menyala dari setiap kenderaan tu meriah. Terang je suasana malam. Sama gak dengan lampu2 cerah keta2 dr arah berlawanan. Aku suka.


Ya, aku ghairah terhadap cahaya pada waktu malam. Bukan lah sebab aku takut gelap, cuma aku rasa aku ni terlebih 'urbanisasi' kot?! Hah? Apekah? No lah, aku cuma suka city life pada waktu malam. All the neons, and the congested traffic pada waktu malam. Pada org lain, itu mungkin semak dan menyesakkan.

Bagi aku, sinar cahaya merah dan putih yang mewarnai jalanan malam itu adalah seni.

Bila lah aku nak beli kamera canggih ni?

# Aku dah addict ngan muzik. Again.

NUke

5 Comments:

  1. Unknown said...
    cahaya aku suka.

    bunyi dan bau aku tak suka.

    jadi aku prefer untuk tidak lihat cahaya begitu setiap hari.
    HanaKimi said...
    Aku suke pix tu, cantik:)
    Anonymous said...
    aku benci traffic jam...
    tapi,aku ske tgk lampu waktu malam...nice n menenangkan...

    -nnana-
    iyllienaz said...
    tgok pemandangan n lampu2 dari class tingkat atas kat faculty je la..sambil menelaah..haha
    NUke_Rude said...
    aku lg prefer trapped dlm traffic jammed kalau aku duk di sebelah driver.. hahaha

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.