Salam.

Alhamdulillah, demam makin pulih. Cuma tekak saja masih perit. Pantang kena bayu dingin, sure akan kedengaran alunan muzik batuk yang menyakitkan telinga. Kesian officemate aku. Takpe, aku masih berdoa dan berharap agar aku kembali pulih sebelum Aidiladha ini.

Uniform pada aku adlh sesuatu yg mengagumkan. Even sejak sekolah lagi, kita masing2 bangga ngan 'badan beruniform' masing2. Kadet bomba, PBSM, Pengakap, Kadet Polis, Putri Islam la.. apa bagai lagi lah. Masing2 kagum ni. Bercerita tentang hal itu ini.. Dan yang paling best, bila ada pertandingan kawad kaki. Sure lah yg mnjadi tumpuan team dr Kadet Polis & Pengakap... Tapi, tengah syok2 meneka siapa yg jadi juara, last2 pengetua, Pn. Rohani Bakar (of SMK Tmn Melawati) announce PBSM jadi juara kawad kaki. Padan muka yang lain!

Anyway, itu semua kisah lama.. era awal2 2000. Baru nak kenal dunia. Skang, dah keja. Dan nyatanya, aku takde kena pakai uniform kat ofis. Kalau tak, mesti suasana menjadi agak bosan bagi aku. Ye lah, tgk org sebelah pakai baju kaler yg sama, org dpan pun sama... org belakang pun sama gak. Tapi, sebenarnya uniform kerja ni menampak-kan ke-smart-an seseorg itu. Walaweh!

Uniform aku? Tak tentu. Kemeja sepanjang minggu. Yang bertukar cuma warna kemeja. Takpun ada yg satu color, otherwise baju belang2. Itu saja option yang aku ada. dan yang pasti, setiap pagi aku mesti akan pakai jaket. Dulu aku pakai jaket ala2 jaket hujan. Tapi sejak seminggu ni, aku suka pakai jaket Padini pemberian my big bro tu. Daripada duk dalam almari dan berhabuk, ada gak pekdahnya aku pakai buat alas badan pagi2 naik moto. Koman2 pun jaket tu berhabuk kena asap dan debu, pastu leh cuci...


Ye lah, aku naik motor saja, mestilah terdedah ngan habuk dan asap si lori2 besar yang mengangkut pasir. Sedangkan kamu, duduk dalam kereta ber-aircond. Cewah!

But lately, aku rasa mcm nak pakai singlet je pergi office. Patut ke? Sebab apa.. panas lah!?

NUke

6 Comments:

  1. charco said...
    hahaha..nk pakai singlet g office? kang ada mata-mata yg tak henti2 nk tgk..

    nway, pakai kemeja belang2 smart..jaket tu pon smart..jgn pakai sweater putih tu dah la..kang menangis nk bsuh..

    mode: sejuk + blur...
    zixol said...
    singlet???

    nnt nmpak gitar pulak..
    kreng krennnnnggg..ahaha
    HanaKimi said...
    Wah!!dah makin sihat..Bagus2(n_n)v
    a.t.O.k. said...
    alhamdulillah.
    dah sehat pon ko.
    bagus2.

    erm nape nk pakai singlet?
    kan lagi bagus kalau x pakai baju lgsg.
    cat2 la sikit badan bagi nampak ade kaler.
    baru dapat title employee of the moth!
    Ren said...
    alhamdulillah dah semboh~!

    pssst: jangan x berbaju sudah!!!;p
    NUke_Rude said...
    ye la..

    aku tak pakai singlet je g keja.. haha

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.