Siri 12

Aktiviti riadah sebentar tadi sememangnya sesuatu yang baru buat Asyraf. Dia merasakan yang skuasy mulai mendapat tempat dihatinya. Segera dirancang waktu-waktu lapang petangnya bersama-sama Xyryll dan Khairul.

--

"Alya' mesej kau ke tadi?", sapa Xyryll yang sama-sama berjalan dengan Asyraf menuju ke blok kediaman. Terperasan olehnya riak wajah Asyraf yang sedikit berubah selepas dia diajukan dengan soalan itu. Segera Asyraf menyeluk poket seluarnya dan memberikan telefon bimbitnya kepada Xyryll. Ya, Asyraf memang tidak kisah dan memberi kebenaran kepada sahabatnya itu untuk membaca 'inbox' mesej-mesejnya.

"Apahal pulak minah ni..? Tiba-tiba je!"

Ya, memang itulah respon, reaksi, dan paculan kata-kata yang diungkapkan oleh Xyryll selepas dia membaca berulang-ulang kali mesej yang dikirimkan oleh Alya'. Sambil mengeluh dan berbincang sesama sendiri, kedua-dua jejaka itu melajukan langkah sementelah mendapati waktu maghrib semakin hampir.

--

Xyryll terkial-kial menyiapkan tutorial Bahasa Inggeris-nya. Dia yang sememangnya 'terkenal' dengan penguasaan yang mantap dalam subjek itu, dengan mudah saja menyiapkan karangan 13 mukasurat yang diminta oleh pensyarahnya, Puan Hamidah.

"That's it! Siap dah! Yeeha!"

Sambil belenging tidak berbaju, dipaling tengkuknya ke arah meja belajar Asyraf. Tiada apa. Asyraf terbaring di katil, merenung siling yang putihnya semakin pudar dek usia bangunan barangkali. Langsung saja Xyryll datang menghampiri temannya itu dan duduk di hujung katil. Tangannya menepuk betis kiri Asyraf.

"We'll figure it out, okay?!"
"Jap lagi aku nak beli roti bakar kat kafe, kau ada apa-apa nak kirim tak?"

Masih sepi. Xyryll berdiri untuk kembali ke ruang mejanya, ingin mengambil dompet sebelum ingin keluar ke kafeteria. Belum sempat disarungkan singlet hitamnya itu, Asyraf memanggilnya. Segera langkah diatur ke arah Asyraf yang sudahpun kelihatan duduk di atas katil. Belakang kepala Asyraf disentuh lembut, rambutnya sedikit diusap.

"Later, okay! Later..."

--Bersambung...

NUke

1 Comment:

  1. tengku_fir21 said...
    huhuhu
    next episode
    terlepas episode 11

Post a Comment



Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.