Kita ni manusia. Tak pernah terlepas daripada persepsi baik dan buruk manusia lain. Dan dalam masa yg sama, kita jugak ada persepsi tersendiri kat orang lain. Jangan tipu la. So, slot Pantang Larang kali ni nak mengupas isu (isu kah?) melabel orang lain.

Hah! Katakan lah kita nampak ada sorang laki ni jalan kat Pavilion. Gayanya segak, dengan kaca mata hitam disangkutkan kat atas jambul. Then, kita noticed gak cara dia berjalan agak meninggikan kepala sambil tak menolih kiri kanan...

The first thought yang dtg kat dalam kepala ialah "POYO gila mamat tu..."

Ok. Situasi lain lak, kalo ada member kita ni asyik nak marah2 dalam blog/dalam real life. Kiranya, pantang ditegur skit or else, nak melenting je kejanya. Label yang dia dapat ialah "BUDAK EMO".

Dalam kuliah lak, ada sorang budak yang mmg tak pnah missed class and always duduk depan & sentiasa ada soalan yg nak dtanya kat lecturer... label yang dia dapat ialah "NERD".

Label. Macam2 label kita selalu bagi kat orang. KEPOH, POYO, LANGSI? .. et cetera.., but then, kita sendiri pun tak sedar ada juga org yang melabel kita. Well, aku rasa sikap or habit melabel ni tak elok diteruskan. Kalau orang tu tak kaco kita, why should we kaco dia kan? Suka hati dialah nak poyo ke apa. Huhu. Tapi itulah realitinya. It happens everywhere, ryte?


NUke

6 Comments:

  1. Faizal Sulaiman said...
    salam nuke
    pose tak?
    hahaha.
    biasala label melabel nih.
    kalu label tu yg best2 takpe.
    selalunya negative la.
    dan perasan tak
    org yg melabel tu tak tgk pon diri diorg camne.
    hehehe
    NUke_Rude said...
    salam.
    puasa la. tapi da berbuka da. haha.
    yup. selalunya label ni related ngan negativity.

    entahla.
    renjizakura said...
    btol btol btol
    Bijen M. said...
    kau label x post kau?
    haha.
    label itu perlu beb.
    baru otak bole set.

    yang melabel,
    bijan baik
    NUke_Rude said...
    yeap. aku label la blog aku ni kot.
    n yes, label tu penting. n it makes life interesting :D

    huhu
    LuVidA^^ said...
    poyo tu mksd die :
    P- perangai
    O- orang
    Y- yang
    O- over

    betol ke?

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.