Salam.

Sejak dua menjak ni, aku tengok ramai gila orang kat shopping mall. Tak kurang gak dengan hypermarkets such as Tesco, Giant, and Carrefour. Kenapa eyh? Oh! rupa-rupanya ada Mega Sale. No wonder lah. Tambah2 lak bulan puasa dah nak dekat, aku tgk kat shopping complex pun dah banyak outlets yang mengoffer diskaun raya. (walaupun raya masih jauh dan tak kunjung tiba lagi). So, apa kaitan shopping complex, raya dan entry kali ni?

Haha, well, aku just nak berkongsi pngalaman dan pndapat ttg sikap sesetngah org yang bercelaru fikirannya. Dan ianya sering berlaku kat pasaraya! Hahaha!

Pernah tak korang pegi pasaraya. Then, pergi amik troli yang mempunyai roda yang sengal dan terus menyorongnya ke sana sini. Then, bila da nampak poster2 diskaun, korang pun mula la rambang mata. Kalau bole semua benda nak beli. Asal murah je beli. Asal ada diskaun je beli.

But then, bila korang da sampai satu tahap, korg baru sedar troli korang dah penuh but at the same time dalam wallet korg ada RM100 sajer.

Hah? Jeng jeng jeng!!

Troli dah penuh ni. Camne eyh? Apa lagi, operasi mengurangkan timbunan harta yang tak diperlukan pun bermula. Mula lah korang kelam kabut letak sos cili kat rak kasut. Tin sardin lak korang letak kat rak air gas.

Berus tandas pulak, main letak je kat rak koko krunch....

Dan yang paling best... Tepung pancake tu korang letak plak kat rak Spender! Macam kat dalam gambar ni.






Entahlah.


p/s: aku mnasihati kalian dan diri sendiri utk membuat list brgn yg perlu dibeli sebelum menyerbu pasaraya. Huhuhu...



NUke

9 Comments:

  1. Faizal Sulaiman said...
    hahaha.ada2.tak boleh dinafikan skunk ni.sale belambak2.
    Nizam Zahri said...
    betullah tuh...

    pancake spender... xpernah pakai ker?
    Anonymous said...
    hello... hapi blogging... have a nice day! just visiting here....
    HanaKimi said...
    Haha(^^)
    Jenama baru keer tuuuu:P
    farish izaryl @izreez said...
    hahah adoii tauk kat rak spenda plak wakakak
    Adek Abigail said...
    cian bdk2 layout controller kat supermarket tu...
    Adian said...
    haha..

    satu lagi teori adalah apabila budak2 main capai je bende2 yang diorang suke masuk troli... (berdasarkan pengalaman, selalunya benda ini adalah gula-gula, keropok, mainan dan pensel warna Luna set 48 batang) pastu ibubapa tersedar lalu mencampakkan je ke mana-mana tanpa pengetahuan anak-anak mereka. haha

    selamat berkonvo.
    skunksenn zone said...
    hahahaha sllu gak nmpk menda gini...
    LuVidA^^ said...
    ngee....buat list tu perlu.
    kalu bole buat bajet skali..jgn lebey lak bnje..huhu..kopak

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.