Salam.

Freebies. Betul ke ejaan aku tu? Hm, benda-benda free. memang best kalau kita dapat kan? Tapi, freebies dgn hadiah menang peraduan tu aku rasa tak sama. Kalau hadiah menang peraduan, maknanya ada skit pelaburan n stiap pnyertaan tu ada peluang untuk menang. Sedangkan freebies tu benda2 yang dibagi scra percuma kpd org ramai. Ye ke?

Huhu, selama aku hidup ni, ada gak la 3 4 kali aku dapat benda2 free. And kadang2 tu ada gak aku menang hadiah praduan. haha. tapi selalunya aku menang peraduan la. Tak kesah la gores dan menang ke, main tikam2 time skolah2 dlu, or menang kuiz sms. hahaha. Dan selalunya hadiah yang aku menang tu nilainya takdelah besar sangat. Tapi, ok la untuk menghiburkan hati. hahaha.

Tapi, hadiah peraduan yang paling mahal penah aku menang ialah tiket konsert. Haha, last year punya cerita. Hotlink ada wat contest via sms. Jwb 3 soklan mudah dan berpeluang menang tiket konsert. Konsert siapa? Avril Lavigne. Haha, member2 rapat aku sure tahu ke-die-hard-fan-ian aku kat minah Avril ni, so, mula2 aku dapat tau minah ni nk wat konsert kat KL, aku konon2nye nak la beli tiket, alih2 mahai la pulak. So, aku pun biar je la. Sampai la 1 pagi tu aku join je la kuiz sms tu tanpa mengharapkan kemenangan! (sebenarnya mngharap gak menang! haha).

Dah rezki, dapat la aku 2 tiket konsert worth RM180+ each. Huhu. Sapa yang pergi? Aku and member kamcing aku since form 1, Izham. Dah dia je yg free time tu. And konsert tu on pada 29 August 2008.

Eh! Last year la!! ngam2!!!

Skang ni aku malas dah nak masuk apape contest sebab 'luck' dah kurang! hahaha.

NUke

9 Comments:

  1. ejan said...
    xajak pn.. huk2
    renjizakura said...
    eh gua pon g gak cncert tu
    huhu
    tp avril tu agak sombng ckit la
    time tu hujan plak tu
    tp best tu g cncert tgh hujan
    huahaha
    Adam Arjuna said...
    KEMENANGAN KAU MEMENANGI ANUGERAH DALAM YOYOOH BLOGGER AWARDS tu boleh dikategorikan sbg freebies tak..??

    aku rasa 'luck' ko tu masih ada..

    tahniah!!!
    Faizal Sulaiman said...
    salam nuke;
    ko ni mang bertuah betol la:-)
    mintak power cket leh?
    hehehehe
    lumut said...
    benda free mmg best kan...hehe..
    Unknown said...
    huh...
    baru nk offer diri nk ikut tapi last yearr..
    NUke_Rude said...
    ejan:
    haha. time tu ko mana nak lepak ngan ktorg. asyk berkepit je.

    ren:
    aku duk bawah bumbung. so x kna la hujan. huhu

    adam:
    perlukah huruf besar itu? huhu

    indera:
    haha. bole plak main mintak2. kalau boleh, aku da bagi da. huhu

    lumut:
    yeap. tapi tak best kalo dapat benda free yg dah expired.

    tengku:
    lambat sangat aa. huhu
    charco said...
    ada lg satu bnde yg blum claim.. walopun nilai nye tak besar,tp jgn lupa claim plak ye..hehehe
    NUke_Rude said...
    hahaha.. dah claim dah! haha

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.