Salam.

Kuasa tuhan. Semalam baru je aku bergembira sebab naik pentas and terima sijil degree aku. Tapi, petang tadi, aku diuji lagi. Kuasa tuhan. Dia yang mengetahui sebab berlakunya satu-satu perkara itu. Aku tahu ada hikmahnya. Huhu..

Petang. Kira-kira 5 minit jarak perjalanan dari rumah. Ketika aku tak sabar mahu pulang dan rebah di atas tilam, dan ketika aku sedang fokus menunggang motor.

Sebuah lori yang bawak tong2 gas menghimpit ke tepi, di sebelah kanan aku. Mendahului aku, dan bahagian belakang lori itu melanggar motorsikal ku.

Sadis kan.

Nasib baik aku tak jatuh, but then motor aku tu mngalami internal failure yang teruk. Fok, or spring absorber tayar depan motor itu telah PATAH. Huhuhu. Mudguard ade skit crack.

Dan lori tong gas tu boleh plak blah sebegitu saja. Bagus kan?!

Aku patah kaki. Bukan lah sebetulnya. Cuma patah kaki untuk bergerak ke sana sini. Macam mana la aku nak pergi kerja esok ni?



NUke

6 Comments:

  1. Adek Abigail said...
    ok ke? x de cedera ke putus tali brek ke...? hehehe.. moto je ke yg teruk? ada no plate lori tu, apalagi... kasi repot la sama tuan pulis..

    nmpak gaya g keje naik lrt, bas la tu..
    b0b0y said...
    cam kenal laaa...SEMENTAS kan..????
    Faizal Sulaiman said...
    ouh nuke!nasib ko tak apa2 bro.
    perit sikit la kalu "patah kaki" nih.
    takpe2 ada hikmah tu.yg penting nyawa selamat ok!
    cimi said...
    nseb dr xcedera.ish3.xbaek btol lori tuh.
    Bijen M. said...
    kalo zaman aku dulu kan..
    aku lg rela badan aku calar/luka drpd moto kesayangan aku tu yg luka2..
    ngahaha..
    ;D
    tp xdela smpai nak patah2 ke ape ke..
    Unknown said...
    owwhh
    per lar lorry gas tue....

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.