Well, some people actually left their works, immediately after the clock shows '5.30pm' or maybe 6pm. Or whatever lah masa kerja korang tamat! For me, now, in the new working place... it's 5.30pm. And yet, some people can even wait at the door few minutes before the 'time's up!' moment. mengeluh... bak kata orang putih: Sigh~

working enviro aku kat ofis lama dulu.

Aku? Depends la. Kalau betul-betul aku ada hal yang memerlukan aku balik cepat, maka aku akan keluar dari ofis on-time. Kalau tiada, maka, tak perlu apa yang nak dikejarkan. Jalan jammed? Mungkin sekarang itu bukan satu isu besar bagi aku since aku menunggang motor. But, if let's say aku naik LRT, yeah! aku agak rush juga lah sebab nak kena tunggu bas lagi, and naik tren. But it's no big deal pun sebab lately perkhidmatan RapidKL agak bagus. Ada saja bas lalu setiap 15 minit. Dan naik tren pula dari satu hujung ke satu hujung. Jadi, available seats tu suatu kepastian.

Well, I must agreed that working environment membuatkan kita terikut-ikut dengan sesuatu habit. Dari situ, ia berkembang menjadi Budaya.

Sometimes, initially kita ni memang jenis orang yang tak kesah nak keluar ofis lambat; but yet, bila dalam department tu, acapkali kita menjadi orang yang terpaksa menutup suis lampu dan mengunci pintu, maka lama kelamaan akan mula rasa tidak seronok. Esoknya, kita cuba balik sedikit awal berbanding biasa. Last2, nampak je member sebelah kemas beg... tau tau je kita pun dah siap berkemas. Tunggu nak balik saja.

But, honestly.. best ke balik awal weyh? I mean... it's Kuala Lumpur. Jalan jammed kot!

NUke

8 Comments:

  1. Shamsul Amri said...
    sokong.... mmg jam
    Faizal Sulaiman said...
    KL biasanya tak perlu rush mcm kau ckp tu, kalau naik kenderaan sendirik.naik pengangkutan awm selalunya kena fikir mcm2 benda mcm tunggu bas atau tren semua.

    rush2 pun sampai lambat juga kat umah.hehehe

    luckily tmpt aku ni tak perlu nak rush sebab 20 mins je dari umah:)
    Joey said...
    wah...office lama ko macam pejabat along berlesen jer...hihihihi

    dulu masa mula2 kerja aku selalu nak balik awal. Tak tahan sebab nampak 'bodoh'.

    Sekarang aku balik 6.30 dan ke atas. Bleh sampai lagi awal kot.
    Mel said...
    eh?? when did u take this picture?? lol!
    zixol said...
    len kali bli sewa rumah kat sebelah opis..

    aku balik keje jalan kai 5minit dah sampai..hahaha
    NUke_Rude said...
    shamsul:
    kan? hahah. baik gerak lambat2 sikit.

    faizalsulaiman:
    kau patut bersyukur sebab duduk kat tempat tak berapa nak busy. huhuhuhu.

    joey:
    hahah. ofis tu lah yg byk memberikan aku erti dan maksud dunia pekerjaan ok. haha.
    NUke_Rude said...
    liz:
    during the 2 interns' first day. u tengah explain pasal how to make calls. haha.

    zixol:
    tak nak la. sebelah ofis tu ada Giant.
    Rina said...
    i'm not tall because i'm wearing heels ok....

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.