Harta pertama aku.

Semalam, kejadian baik & buruk berlaku pada keluarga aku; dalam sehari. Abang aku, ditimpa kemalangan yang menyaksikan banyak perkara perlu dikorbankan. terutamanya kewangan... sebab motor dia rosak teruk di bhgn depan. Eksiden lah katakan... Kesian dowh, aku tengok condition motorsikal dia tu. Sedih. Tapi syukur pada Tuhan, sebab abang aku tu okay je. Cuma luka2 kat lutut dan lengan. Normal lah kalau jato motor. Tapi yang paling aku takleh blah, dia sangat bersyukur that muka dia takde cedera apa... dia kata kalau tak nanti market dia hilang! Sabar je lah aku.

Aku lagi hensem kot daripada dia!! (Cewah!) tak nak kalah jugak!

Semalam juga, aku telah menerima aset pertama milik aku. Yakni motorsikal baru. Yeah! Setelah bertahun-tahun menggunakan motorsikal biru hasil keizinan abang ipar; maka aku sudah memiliki harta pertama yang didaftarkan atas nama sendiri... selain broadband!

So, lepas ni boleh pergi kerja naik motor. Pergi dating dengan J pun naik motor.

Yeay....







Hm, bertambah lagi komitmen bulanan.


NUke

8 Comments:

  1. Faizal Sulaiman said...
    perhhh

    moto baru!!!

    jaga bebaik bro!
    iyllienaz said...
    Huhu lama rupanya ak xbukak blog..motor gak yg senang..xyah pikir pasal jam..
    Anonymous said...
    menang MOTO

    lol
    Unknown said...
    tahniah..klu LC i nk tumpang..makesure u letak J kt depan..ahaha
    zixol said...
    moto baru siot..


    bilenye myvi nak muncul?
    NUke_Rude said...
    faizalsulaiman:
    ya. bergitulah!

    iyllie:
    ye iyllie. but sometimes, motor juga ada jam yang tersendiri. huhuhu.

    ray:
    terima kasih pawaroot.
    NUke_Rude said...
    tengku:
    nasib baik bukan LC. so, takleh la ko nak tumpang!

    zixol:
    tu lah. aku ada tanya kat kedai motor tu..dia kata myvi dah habis stok. dia suggest kat aku guna motor je dlu.
    Joey said...
    aku rasa aku bukan mat rempit.

    so, aku kena beli kereta.

    sekian :)

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.