Cakap bannyak pun tak guna. Pagi tadi, kul 6.17 pagi, aku ke bilik air untuk mandi, only to find that berbelas ekor lipas pelbagai saiz sedang berpesta dalam bilik air aku. Kuajaq tul! Padahal bilik air aku tu bersih!


Aku lukis, dengan niat nak berkongsi kisah kejadian.


Then ibu cakap:-
"Memanglah bilik air kau tu bersih. Tapi sesekali kena spray jugak! So, bila selalu spray, lipas pun takde lah beranak pinak dalam lubang-lubang salur air tu."

Moral of the story: Bilik air yang bersih, tidak semestinya menjamin ketiadaan lipas.



NUke

10 Comments:

  1. charco said...
    hehe..kne la beli stok spray pasni :D
    Faizal Sulaiman said...
    lipas kalau dah beranak pinak, fuhh 'ramai' gilaaa

    aku pernah dengar mitos pasal lipas neh.sekali bunuh nanti datangnya belambak-lambak
    Awie Omar said...
    aku pun di antara The Cockroach Killer. Spray lipas memang ada kat umah. habis je beli habis je beli. dah macam spray nyamuk. Bilik air tu memang kena spray. baru lipas sebulan sekali keluar atau takde langsung kuar k!
    Unknown said...
    bilik air yang tenang jangan disangka tiada lipas.
    Arie Anuar said...
    aku tak suka lipas sebab dia leh terbang..
    kasi bunuh semua!!
    :D
    zixol said...
    ko pasti ke dah bunuh semua..nnt yg teselamat akan jd imun pd ko punye spray tu...pastu die pulak beranak pinak..pastu ko sparay..pastu die sengih je kat ko..pastu....

    pastu ko lukis katun lain pulak...
    NUke_Rude said...
    charco:
    hahah. memang. pagi smalam je dah habis satu tin nak membunuh lipas2 tu.

    faizalsulaiman:
    ok. itu ngeri. aku harap mitos itu hanya mitos semata2.

    awie:
    aku, kalo nyamuk ni tak bape nk kesah sgt bro. tapi, kalau lipas.. aku tak tenteram. nak nak kalau lipas tu berjaya mnyorok dalam almari baju!
    NUke_Rude said...
    ungu:
    betul dowh. seram.

    arie:
    tak semua lipas boleh terbang rasanya. kalo yg boleh tu, mungkin lipas belang... haha.

    zixol:
    aku mmg rasa ada yang survive. elok lah, bia dia cerita kat cucu cicit dia nanti, so takdelah dorang berani nk berpesta kat blik air tu ramai2. haha. pastu aku lukis katun lain.
    iyllienaz said...
    hahaha..tp aku pun penah dengar apa yg Faizal tulis tu..dia sort of kawan2 dia datang balik untuk balas dendam..camtu la..
    Rina said...
    pembunuh!!!!!

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.