"This land is only for their own people!"

"Kalau yang jenis bunuh & bakar ni, confirm lah orang tu punya kerja!"

"Dah lah ekonomi pun diorang conquer, sekarang ni, politik pun nak berlebih pula!"




While in fact, the outsiders are laughing at us. Even our neighbours are trying to start a 'war' with us; wanting our beloved tiny country to be their 34th 'Jajahan'.

Kenapa kita tidak menghargai usaha mereka yang mahukan kewujudan negara Malaysia?

Ya, walaupun dalam kad pengenalan kita tertulis keturunan, bangsa & agama. Tetapi, yang paling nyata, kita semuanya rakyat Malaysia.


Selamat Hari Malaysia


NUke

4 Comments:

  1. farhana said...
    Nicely written =)
    FaizalSulaiman said...
    terima kasih Malaysia. Aku rasa selesa, aman tinggal negara ini. Makmur.

    ps:aku tau ko mesti buat entry ni:)

    thanks nuke!

    selamat hari Malaysia!!Kita harus berbangga tinggal di negara ini!
    chentaMAYA said...
    slmt hari malaysia weh!~
    NUke_Rude said...
    farhana:
    terima kasih. selamat hari malaysia!

    faizalsulaiman:
    yeap. kta kna bsyukur sbb duduk kat malaysia ni. :)

    maya:
    selamat hari malaysia juga!

Post a Comment



Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.