Punyalah aku gembira, ingatkan hari ni dah tak banyak kereta kat atas jalan raya time pagi2 nak pergi kerja, rupa-rupanya kereta-kereta tu semuanya singgah petrol station nak isi minyak. Hadeii, tak pasal-pasal aku kena spend 15 minit untuk tuggu turn aku isi minyak motor. RM 5 je pun. Tapi, dia punya queue macam stok minyak dah nak abis esok.

Dan ya. Memang dah kurang skit kenderaan dalam bandar ni, sebab semuanya menghala ke luar bandar. Time raya ni la boleh tengok KL ni lengang sikit.

Then, sebelum sampai ofis, aku park n singgah kat Shell Palm Spring dlu untuk withdraw duit gaji. Sebab aku tau kat situ memang ada ATM Maybank, and alang2 dah on the way ke ofis kan... singgah la sekejap. Tak banyak pun aku keluarkan, cukuplah sekadar bagitahu yang amaunt tu 'suku' daripada total gaji aku bulan lepas. Haih!

Kul 1 petang, aku pun keluar menghala ke UOB Bank seberang jalan dari ofis tu. Tujuannya hanya satu, untuk memastikan semuanya berjalan lancar, aku selitkan kesemua wang yang aku withdraw tadi ke dalam sampul surat putih bersaiz kecil. Sambil jalan-jalan tu, sesekali aku menoleh ke kiri dan ke kanan...

...untuk melintas jalan.

Masuk je pintu UOB Bank tu, aku dah nampak ade 3 orang staff dia tersenyum girang. Aku rasa diorang gembira sebab kehadiran aku (yang satu-satunya lelaki yang masuk time tu) sekurang-kurangnya dapatlah memeriahkan suasana mereka semua. Semuanya pakat nak tackle aku. Aku pun berjalan menuju ke kaunter. Bila saja langkahku menghampiri kaunter 1, aku mengangkat sedikit tangan kanan yang memegang sampul putih berisi wang ringgit. Ternampak saja gadis itu akan sampul itu, dia pun berkata:

"Maaf Encik! Duit baru dah habis!"

"Especially duit seringgit", sampuk kawan dia yang duduk kat kaunter sebelah!

"Aduh!!! Tau pulak dia yang aku nak tukar duit!!!" teriak aku dalam hati sambil menepuk dahi!

Tak pasal-pasal aku kena menapak jauh ke penghujung blok... menuju ke EON Bank!

Jauh tu!

Dan oh, before aku melangkah keluar, diorang siap pesan lagi kat aku, "Lain kali, Encik datang la tukar awal-awal..."

"Aku baru dapat gaji kot...", nak je aku balas balik. Nasib baik diorang tu comel!

NUke

8 Comments:

  1. Faizal Sulaiman said...
    wah aku ingat aku je yg baru nak tuka duit.hahaha.
    banyak da takde la weh.org yg dpt gaji lambat cam kita neh mang nak ke hulu ke hilir cari duit tukar.haha
    eqbalzack said...
    ini semua kerja org dalam punya pasal bro...
    Ren said...
    Salam Tuan Rumah, Selamat Hari Raya!!! Maaf Zahir dan Batin!!!
    iyllienaz said...
    haha..ko kalau jumpa yang comel, ko xde plak banyak songel..dah tau dah perangai ko..haha
    Unknown said...
    wahh...saya mahu 1 sampul duit raya
    NUke_Rude said...
    faizalsulaiman:
    tuka cepat2 bro.. nanti dah takde stok langsung. huhu

    eqbal:
    ye la. aku pun rasa camtu gak.

    janggel:
    selamat hari raya bro. maaf zahir batin juga.
    NUke_Rude said...
    iyllie:
    haha. ala ko ni.. malu la aku.

    tengku:
    bro, thn ni aku x guna sampul la.. bagi camtu je. barulah jujur.. hahaha
    Hans said...
    hmm nk kne grab those duet ry tuh !

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.