Salam.

Mungkin tindakan aku menyatakan hasrat untuk berhenti blogging tu adalah kirang bijak. seolah2 menampakkan aku menyerah kalah dengan bebanan kerja dan keperluan 'sosial'. Dan itu seperti menunjukkan ketidak matangan aku dan kelemahan aku membahagi masa untuk berblogging dengan masa2 yg lain.

Sungguh memalukan!

By the way, terima kasih aku ucapkan kepada mereka yang concern. Entry kali ni nak bercerita tentang September 09, 09. Ramai yang ckp (mostly Chinese la) yang angka 9 tu membawa makna yang baik. Lebih kurg dengan nombor 8, angka 9 ni lebih mmbawa maksud kebahagian (or somethg la). Tapi, mereka lagi percaya dngan 'Ong' yang ada pada nombor 8. Prosperity bak kata dorg la! hahaha... Wallahualam.

Pagi tadi, sementara menunggu server kembali pulih, aku baca la online news. And the most attractive news yang aku baca ialah kesungguhan beberapa rakyat Indonesia mengadakan sekatan jalan somewhere in Jakarta (kot). Misi mereka adalah utk men'sweeping' rakyat Malaysia yang ada di situ. What is actually happening right now? Isu & provokasi yg cuba dilakukan oleh media Indonesia seperti menunjukkan tiada penghabisan. Ya, aku ada juga baca forum detikcom yg membincangkan tentang isu ni. Surprisingly, most of the commentors are from Indonesia. And yes, mereka sendiri mengutuk dan menentang operasi Ganyang Malaysia yang cuba dilaung2kan pihak tertentu. And ada juga yang berkata "tidak semua rakyat Indonesia berfikiran kolot dan mempunyai mentaliti dan pemikiran dunia ke3.."

Dan ini membuatkn aku terfikir dan tersedar, adakah aku juga dikelaskan dalam golongan sebegitu? Korang pula bagaimana? okay, enough provokasi and what so ever.

Raya semakin hampir, dan sehingga kini, aku tetap tak rasa ghairah untuk beraya. Kalau betullah terjadi, maka tahun ini menyaksikan tahun ke-5 aku akan beraya di kota metropolitan yang banyak maksiat dicelah2 kota batu... mana lagi kalau bukan KUALA LUMPUR. Dari nama saja sudah menceritakan segala2nya... haih!

Semoga 9 September akan muncul lagi... mungkin pada 1000 tahun lagi.

:)

NUke

4 Comments:

  1. Bijen M. said...
    tak habis habis dengan isu malaysia indonesia.
    haish.
    sudah sudah la.
    atau kita kena kempen 1Asean pula?
    hahah.
    Faizal Sulaiman said...
    yay!tak jadik berenti blogging!!

    haih..seyesh nuke, aku pon tak faham depa nih.
    maybe diorg dah pendam lama especially isu lagu rasa sayang atau kuda kepang. lebih parah, diorg masih leh blom terima isu Disc Channel yg dah pon minta maaf atas kesilapan menayangkan iklan tarian pendet dlm dokumentari pendek pasal Malaysia.

    Negara serumpun mmg camtu.their culture is look like a same. cth terbaik adalah jepun&korean. kan lebey kurang je tuh?.
    NUke_Rude said...
    1asean ke?
    hm. maybe yes, maybe not. haha.
    n yeap, thats what we call negara serumpun. tapi tindakan dorg ni kdg2 tak mnampakkan mcm kita ni ngara serumpun pun. entah lah.
    LuVidA^^ said...
    kalau raye kt KL mmg la x rase ghairah..lain la raye kt KG.. :)

    kt KL byk maksiat ek...mane2 tmpt pon da byk da skg ni..eemmm~

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.