Salam.

Asalnya, niat aku blogging ni sekadar suka2 saja. Tak pernah sikit pun aku terfikir nak jadi famous ke ape. After all, aku bukannya famous pun. But aku percaya, ada segelintir bloggers yang famous disebabkan setiap nukilan yang di paparkan dalam blognya. Ok, back to the past. Technically, aku dah ada dalam dunia blogging ni since 2003. Tapi, awal2 aku blogging ni takdelah hebat pun. Aku rasa kalau ada yang vw page aku tu pun, maybe disebabkan dia sesat. haha.

tadi, kat ofis aku agak bosan. Sebab kerja tak jalan. Semua gara2 server yang down. Maybe tak cukup tenaga time bulan puasa ni kot. Tuhan saja yang tahu. So, aku merajinkan diri men'search' nama nukerude kat google. hahah. Obviously, dah takde kerja sangat kan? Or, maybe syok sendiri. Then, macam2 result aku jumpa. Gigih aku mem'view' 23 search pages out of brape pages ntah. Haha, n kebanyakan results tu adalah snipets yang ada kat blog korang.

No big deal. But then, aku terjumpa satu blog ni. Dalam blog tu, penulisnya ada sebut pasal blog NUke Rude nih. Walaupun ayatnya hanya beberapa baris, tapi aku tetap terharu. Boleh tak? Ni antara kandungan blog itu.

"Kte suke wat blog walking ble bosan on9 n xtau nak watpe..
Usya blog2 orang,artis ke? Dorang suke wat cam 1entri wajib..
Contoh die cam blog Nukerude, mesti de entri Pantang Larang: ???
N die akan bagi opinion die.."

Bukan lah mahu menjadi poyo time bulan puasa ni, tapi, aku mahu kalian tahu yg aku menghargai setiap word yang korg quotekan or rujuk via blog aku yang tak seberapa nih. Aku tahu, ada juga blogger friends aku yg buat camtu... macam mana aku tahu? Sebab aku pun slalu quote ayat2 diorg ni dalam blog aku. Tapi takde lah selalu, kang dituduh plagiat lak kan?

Hm, aku baru tahu tentang satu perkara. The more you ignore, the more ideas you get.

Kenapa aku cakap macam tu? Hm, sebab aku berkira2 untuk berhenti blogging. Mungkin sudah penat barangkali...

NUke

6 Comments:

  1. Nizam Zahri said...
    ley.. nk berenti watper?

    bosan2 nnt blogging lah yang nk kena wat
    AkuAyie said...
    alor...jgn ar stop...
    blog kaw best ar... :'(
    Faizal Sulaiman said...
    uik?
    nak stop?
    tak ya la nuke.
    blog ko best owh!
    Bijen M. said...
    ek.
    nak stop pehal?
    jgn letak blog sebagai beban.
    heh.
    NUke_Rude said...
    hm. baru terfikir saja. but, like i said, makin aku cuba menjauh, makin byk idea dtg.

    thanks sebab concern :)
    LuVidA^^ said...
    tak payah la stop.
    saye suke blog kamu.

    :D

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.