Okay. Agak memalukan juga lah sebab aku agak terkejut dengan kehadiran sang tikus secara tiba-tiba. Bukan apa, dulu, time aku baru berpindah bilik, memang ada seekor tikus yang 'menyorok' dalam lipatan payung yang aku sandarkan kat tepi dinding tu. Tapi tu dulu lah.

Kes semalam lain pulak. Tikus kecik itu menyorok kat celahan mop yang aku sandarkan dalam bilik air! Cis sungguh!

Aku terkejut nampak dia! Dia pun terkejut nampak aku balik.

Penyelesaian?

Ambil sang kucing betina yang bernama tot itu, dan suruh dia tangkap!

Dan, dah tentu misi ini berjaya! Dengan bantuan sang adik yang turut menyediakan back-up termasuk menyediakan laluan untuk si kucing keluar, dan juga spray shieldtox in case situasi menjadi luar kawalan!


Haha. Lawak betul pulak jika dikenangkan semula. Padahal tikus tu tak ada lah besar mana pun! Cinonet saja.


lebih kurang cenggini la rupa tikus tu!

p/s: Orang tua2 pernah cakap, kalau ada tikus masuk bilik, jangan marahkan tikus itu, kelak nanti habis pakaian kita dirosakkannya.

Gambar sumber Google.



NUke

3 Comments:

  1. Janggel said...
    Macam comel plak tikus tu
    FaizalSulaiman said...
    pernah dengar dan pernah jadi kenyataan :)
    NUke_Rude said...
    Janggel:
    itu lah. macam kesian pulak tgk dia bila kena terkam dengan sang kucin!

    faizalsulaiman:
    kan!?

Post a Comment



Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.