Terima kasih. Sudah 4 tahun blog ini wujud di platform blogspot. Dan ini juga merupakan tahun ke-10 saya bergelar seorang blogger.

2003 : Blog pertama diberi nama 'MaresmaTra', bersempena dengan nama Maktab Rendah Sains MARA Transkrian. Pun begitu, ini bukanlah blog 'rasmi' untuk sekolah berkenaan, tetapi dipenuhi dengan kisah-kisah suka duka diri penulis ini sebagai seorang pelajar.

2004 : 'MaresmaTra' masuk dalam development hell dan kemudiannya diabaikan. Medium menulis diteruskan menerusi platform 'Linkin Park Numb Journal'. Ini merupakan 'journal' berbahasa Inggeris penulis yang pertama. Dari sini, penulis memulakan hubungan persahabatan dengan kenalan dari Singapura, Kanada, Georgia, Thailand, Romania dan US.

2006 : Due to the decreasing popularity of Numb Journal, and the rise of other blogging platform and social networks, eventually my Linkin Park Numb Journal pun di-delete-kan oleh server mereka; sepenuhnya. Tanpa sempat membuat sebarang back-up. Platform menulis berubah daripada situ, kepada Friendster Blog. spikey-guy.blog.friendster.com (mungkin alamat ini betul, kot!) didaftarkan dibawah pengguna yang pernah menukar nama akaun beberapa kali sebelum akhirnya memilih nama 'Nuke Rude'.

2008 : Atas cadangan Sakinatul Wahidah (Skin) yang memberi komen ketika penulis bercadang untuk menutup blog di friendster, maka NUke Rude Blog mula (dan kembali) mendaftar di platform Blogspot. Sehingga ke hari ini masih kekal di sini. Secara rasmi, akaun friendster penulis (termasuklah blog) ditutup pada ulangtahun kelahiran penulis yang ke-19 (kot!?).



2009 : Blog ini menerima anugerah pertamanya. Penulis juga menerima anugerah pertamanya setelah beberapa tahun ber-blogging. "Yoyooh.com The Blog Squad Challenge : Penulisan Blog Kreatif" diterima penulis setelah para juri membuat penilaian dan pemilihan setelah usai melaksanakan 8 tugasan mingguan yang diberikan. Secara peribadi, anugerah yang diterima ini merupakan anugerah yang penulis paling hargai kerana pemenang dipilih oleh Juri.




2012 : Tahun ke-10 penulis ini berblogging.

Terima kasih kerana sudi membaca, dan menerima blog ini. Selamat ulang tahun blog! Selamat ulang tahun juga kepada si adik!


NUke

3 Comments:

  1. Adam Haiqal said...
    congrats for your blog's annversary! :)
    semoga terus success yaa ;D
    Faizal Sulaiman said...
    selamat ulang tahun blog nuke!

    aku kenal blog ni masa 2008. terpikat pada penulisannya. tak sangka selepas 4 tahun kenal di maya, aku jumpa f2f dengan ko!

    teruskan berblogging bro!
    NUke_Rude said...
    adam:
    yeaa.. terima kasih sebab masih sudi membacanya!

    faizalsulaiman:
    yaa.. terima kasih kerana menjadi antara yang terawal mengikuti blog ni :D

    hidney:
    terima kasih.. terharu pula u ucap tahniah. haha

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.