Hari ni, aku mengambil satu langkah baru dalam perjalanan karier aku. Bekerja di tempat baru. Alhamdulillah, first day aku kat tempat baru tu berjalan lancar. And ramai juga yg bertanya, "So, how's your 1st day?". Dan jawapan aku, "Macam biasa saja.". Sebab hari pertama, aku pun takdelah nak expect lebih2. For sure lah ada sesi suai kenal, introduce sana-sini.

Macam budak baru pindah sekolah. Bezanya, sekarang ni aku masuk kat tempat kerja baru. So, kena pandai communicate sikit la. Mana2 yang aku tak tahu, aku tanya je.

So far, aku masih dalam proses mengadaptasi dan menyesuaikan diri dengan persekitaran baru. Ye lah, kat tempat baru ni, staff nya agak ramai and banyak jugak departments; compared dengan tempat kerja lama.

Dan perkara yang betul2 buatkan aku rasa macam 'hek el leh' kat tempat baru ni... Nak keluar masuk office kena swap magnetic card! Jakun lak! hahaha!

Barulah ada suasana office!

Oktober 25, 2010. Kerja ke-2.

NUke

11 Comments:

  1. charco said...
    kerja rajin2!
    iyllienaz said...
    oh 1st day ko keje, birthday akulaa..
    Faizal Sulaiman said...
    elok2 je nuke!

    btw sama macam kerja dulu ke?

    good luck!
    Ren said...
    Semoga cepat bermesraan dengan suasana kerja yang baru ya,.
    Unknown said...
    ouwhh..dah jadi org penting


    *dah add jadi approve (ko tahu aper yg aku add)

    hahaha
    rAy jR...@...Aliff said...
    so hows ur day??...hak3
    AkuAyie said...
    haha...lmbt skit swipe, habis...
    farhana said...
    Owhhh..da kerja baru ke...
    Tahniah...
    Selamat datang ke pejabat baru hehehe

    Rasa macam nampak semalam kat clearance stock Alfio Raldo @ The Weld =D
    NUke_Rude said...
    charco:
    baek!!

    iyllie:
    happy (belated) birthday!

    faizalsulaiman:
    haha. thx. yup. keja yg (lbh kurg) sama.
    NUke_Rude said...
    Janggel:
    thx bro! itulah yg aku mahukan!

    tengku:
    apa yg pentingnya? ko add ape??

    ray jr:
    hahaha... cam tu la!
    NUke_Rude said...
    ayie:
    ko nk swipe2 ape? cewah! kalo lambat.. aku baling je kad tu kat sensor.. hahah!

    farhana:
    anggaplah ianya pelanduk dua serupa!!! aku meneman member membelek kasut la!!

    (Camne lak leh kantoi ni!!)

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.