Offended!

Barangkali itu bukanlah perkataan yang begitu sesuai dengan situasi yang aku hadapi sekarang. But never mind, maybe boleh dikaitkan sikit-sikit lah kot. Aku bagi korang satu situasi lah, yang mana ianya lebih kurang saja dengan apa yang aku alami sekarang.

--

Dari awal lagi kau memang dah declare yang kau tak nak involve dalam projek A. But yet, nama kau tetap naik dan dipanggil dalam meeting projek A, ended up, kau pun di-dragged masuk ke dalam projek. Tugas kau cuma untuk coordinate mana-mana perkara kecil saja. To make it much more contrast, nama kau tak tersenarai pun dalam Project Team tu.

Yet, kalau ada pertolongan diperlukan, kau tetap hulurkan even though dari awal-awal lagi kau kata kau tak nak involve. Yet, yang lain tetap suruh kau buat. Kau buat, dan deliver tugasan tu on-time so that kau boleh fokus pada tugasan utama kau.

Then, time projek A tu berselang seminggu dua, kau dimaklumkan bahawa kau kena pergi tolong teammates yang lain dan kau pun agreed lah. Not until 2 3 hari sebelum actual day, nama kau dikeluarkan. Kononnya, kau tak diperlukan ketika actual day.

Now, actual day projek tu ialah esok! ESOK! And yet, boleh orang-orang yang keluarkan nama kau dari senarai tu tanya, "Esok kau pergi on-site kan?". Dan macam2 persoalan macam "Kau tak tolong teammate lain ke?", sambil buat muka pelik, mempertikaikan diri kau yang masih berada di office, sedangkan teammates yang lain sudah berada di tempat berlangsungnya acara esok.

Jawapan kau, "Hell NO!".

--



Jawapan aku juga adalah "Hell NO!"

Aku ni bukannya puppet yang kau boleh suka hati tolak ke sana sini. Sorry ya! Aku agak selfish kali ni. Not to you. But to all of you! Sebab aku rasa offended dan kecewa.

p/s: Entry emo tak boleh ada gamba, nanti jadi lawak!

NUke

3 Comments:

  1. a.t.O.k. said...
    tp still aku nk gelak. mybe sbb aku tgh bygkn cara kau merajuk.haha!
    Faizal Sulaiman said...
    yeahh

    adakala kita kena jadik shellfish sekejap.
    Unknown said...
    hahaha..tahniah...

    klu aku berkata TIDAK kepada some1 lepas tu mesti akan terbit rasa kasihan dihati aku..

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.