Eventhough aku tahu ramai yang macam 'like I care...?' bila aku tak update blog dalam masa yang lama; but deep in my heart, aku tetap percaya akan ada seorang dua yang kisah bila aku tak update blog ni. Nak tahu siapa?

Aku. Myself.

Takkan tiba-tiba Maher Zain kisah nak baca blog aku ni pula kan?

End of last week, aku agak busy dengan macam-macam perkara. Ada event di MidValley, bermain perasaan sabar dengan KTM Komuter, dan juga konflik dengan ex-company berkenaan dengan satu event yang bakal dianjurkan. Hectic. Walaupun jauh dalam benak, aku cuba untuk lupakan segala masalah, aku tetap tak boleh buat camtu. Sebab pada aku, melarikan diri daripada masalah... cuma akan menambahkan masalah.

Ok then. Close friends of mine maybe tahu pasal konflik itu. Dan aku sekarang ni sedang berusaha sebaik mungkin untuk memperbetulkan apa-apa yang perlu... walaupun sekarang ni aku dah tiada apa-apa kaitan dengan company lama. Let's not go into details.

For those yang ada follow twitter aku, maybe last 3 / 4 days, pnah nampak la tweets yang mana aku agak 'marah' dengan segelintir individu yg tak reti nak appreciate sumbangan kita pada mereka. This is reality. Sometimes, kita dipergunakan - without receiving any credits. Not that kita tak ikhlas menolong, tapi balasan yang diterima tidak setimpal.

I did learn my lesson.

Nak menolong orang, biar berpada-pada. Aku tak nak, sebab mereka, professionalism aku dipertikaikan.


NUke

4 Comments:

  1. Ri said...
    credit should be given where it's due- true.

    there will always be selfish idiots- also true.

    this incident may cause you to think twice in future about how far you'd go to help others.

    but i hope your helpful nature will continue despite all that.
    who knows, one day, there might be someone who's really in need and will really appreciate all your effort.

    sabar lah ye...
    Afir said...
    buat baik berpada-pada...dh org tua2 pesan dh...

    but then there is always bnde baik yg akan dtg pada kita balik bler kita menolong org, x skunk, besok, x besok lusa,x lusa, akhirat nnti.,...tol x?
    Unknown said...
    :)
    NUke_Rude said...
    Ri:
    thanks. i dont know why. but i feel appreciated; reading your comment. :)

    afir:
    entah la fir. aku pun tak tau la nk ckp camne.

    tengku:
    :)

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.