kata orang
perlukah diambil kisah
hanya jika khabaran yang benar
hanya jika khabaran memfitnah

kata orang
baikkah aku
buruknya aku
diriku siapa

kata orang
dari kanan ke kiri
ibarat angin menyapa
lalu dan hilang rupanya

dilayan tidak
kesahnya tidak
tak diendah muram
tak terkisah payah

bencinya diri
katanya suka
di depan mata
sopan lakunya

di balik polan
berkata buruknya
semua tak bisa
semua salahnya

bersemuka mereka
di laluan hidup
bertegur sapa
seindah biasa

hipokrit diriku
hipokrit dirimu
ku tikam dirimu
kau jua begitu

ayuh marilah kamu
aku sedia
menyingkap tubuhku
membenci lakumu



---

perlukah kita terlalu memikirkan kata orang? bagi aku, PERLU, sebab apa? Sebab kata orang adalah cermin diri yang tak terlihat oleh diri kita sendiri.



NUke

1 Comment:

  1. paan said...
    kata orang....bukan semua betull.
    tapi kata aku...memang betull.so,take note.

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.