Salam,

alhamdulillah, hari ni aku berjaya mengadjust jadual tdur aku n kembali senyum pada pagi hari...

entry kali ini membicarakan tentang pengaruh muzik terhadap emosi, kaitannya dengan pembelajaran dan pelajaran, serta hubungkaitnya antara lulus / gagal exam.. (haha!)

sepanjang 3 minggu exam ni, aku byk mendengar lagu (baik lagu mat saleh, melayu, france, even russia), thanks to my friend yg banyak bagi lagu2 pelik kat aku (thx Ferdi for the Russian songs).

Here, aku sertakan 10 lagu yg aku recommend kan untuk memuaskan hawa nafsu music korang...

10 . Greatest Day : Take That
single terbaru dari kumpulan British - Take That. Kalau korang suka lagu Rule The World nyanyian mereka sebelum ni, aku rasa baik korang dengar lagu baru diorg ni... sedap didengar.

09. Better In Time : Leona Lewis
lagu ni dinobatkan sebagai lagu putus cinta yang ke 4 terbaik pada era 2000-an, oleh majalah cleo edisi bulan brapa ntah. memang layan... sesuai didengar ketika stadi Arab.

08. Fifty Sixty : Alizee
bagi mereka yang tak boleh nak senang hati tanpa music, akan tetapi tak nak ikut sama menyanyi, aku rekomen kan lagu yang korang susah nak faham. Bagi aku, lagu baru Alizee ni cam happy2 jer. Best dengar.

07. Main Hati : Andra & The Backbone
one of the nicest ballad yang aku pernah dengar. ear-friendly.. sesuai untuk study

06. Sesungguhnya : Ungu
lagu dr kumpulan Ungu, yang diambil dari album Para PencariMu... sikit sbanyak memberi keinsafan disamping sedap didengar di waktu senja...


music addicted


05. What About Now : Daughtry
a little rock for the hard-to-understand subjects. pada aku, lagu ni sangat nice.

04. Cuba : Faizal Tahir
lagu ni kadang2 memberikan inspirasi...

03. Forever : Chris Brown
muzik sedap, lagu biasa2 je, tapi layan gak la~

02. Dugaannya : Hujan
woo woo, aku suka dengar lagu ni time exam weeks, membuatkan aku kdg2 alpa nak study, langsung terus mengupdate blog aku yang hitam ni..

01. Mantera Beradu : Malique ft. M. Nasir
aku terpaksa admit yang lagu ni paling selalu aku dengar time exam. favourite phrase "kucing bawak tidur~". another good collaboration between Malique and sifu M. Nasir. Best lyric.



Kalau korang ade apape lagu yang best nak dikongsi, silakan...

NUke

5 Comments:

  1. Anonymous said...
    aku dgr i kissed a girl.
    haha...
    aku dgr tamil gk.
    huhu...
    NUke_Rude said...
    wuih.. lagu tamil?? nak!

    geli mat~
    Nizam Zahri said...
    rumate aku ni dulu asyik men lagu lucky-jason miraz.. walaupon buhsan tp mcm besh jerk..

    hindustan pon layan.. nasyid?
    NUke_Rude said...
    nasyid layan gak la.. hihi
    Bijen M. said...
    oit..
    lagu russia ape yg besh?..
    aku suka britpop yg ala2 klasik..
    cm elemen2 moscow sket..
    try ko dgr lagu bittersweet - burn berlin down..
    pastu suggest kt aku lagu ape yg lbey kurg..
    aaa..

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.