Ada beberapa cara untuk berjaya. Berusaha dengan gigih. Dan juga menarik perhatian dengan gigih. Kedua-dua cara ini terbukti berkesan. Berjaya yang aku maskudkan di sini, bukanlah hanya tertumpu kepada kerjaya. Ia juga boleh diaplikasikan kepada pelajaran. Dan blogging.

Kreativiti itu memang perlu. Penting juga sebagai perencah rasa, terutamanya dalam bab penulisan dan penghasilan grafik. Sebab semua ini boleh menarik perhatian orang lain yang ingin bekerjasama dengan anda, atau dalam perihal blogging -  pembaca.

Perlukah untuk kita mengaplikasikan kriteria 'seductive'. Menarik perhatian. Menggoda. Teaser. Dalam hal ini, bukan lah bermaksud dan tertumpu kepada aksi-aksi lucah semata-mata. Tetapi mendedahkan perkara-perkara menarik secara sedikit demi sedikit; bagi menarik perhatian org lain untuk membaca.

Seorang kenalan blog pernah berkata kepada aku:

Kau ni teaser.

Tafsiran kasarnya, 'kau ni menggoda orang lain'. Not in the sexual way.

Mungkin ya. Mungkin tidak. Sebab itu aku selalu terapkan unsur-unsur cliffhanger dalam penceritaan aku. Dan selalu juga aku tease pembaca aku dengan gambar-gambar yang pelik-pelik. Macam dalam gambar di atas.

And I thot it's a new definition of creativity. I may be right ahead. I may be left behind. This might be true enough, or else it's definitely a crystal-clear wrong. And bullshit.

Up to you. Either to believe or remain in denial.


NUke

3 Comments:

  1. Zamri said...
    I think teaser is good coz it create some kind of excitement. Tp ramai yg salah faham teaser. Some blogger yg before this maybe x penah add gambar dlm blog dia, suddenly tayang2 body yg melampau... that i think is too much. esp kalau expose aurat yg mmg haram.
    *just my two cents. diri sendiri maybe penah buat jgk..erkss. nway, good point. =)
    Ismael Zaharee said...
    ko seductive!!!!
    TITIK!!

    aku rase la
    NUke_Rude said...
    zamri:
    point taken & noted! hahaha. agreed!
    :)

    Ismael:
    lol. haha. is that a compliment? haha.

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.