Bila ditengok semula gambar tu, comel kan? Itulah aku waktu kecil2 dulu. (Damn! Aku lagi comel kot). Ada pesan orang-orang tua dahulu kala, kata mereka 'Jangan duduk di atas bantal, nanti punggung kena bisol'. Sejauh mana kebenarannya, aku tak mahu banyak komen.

Rasionalnya, memang wajar pun kita ditakut-takutkan sedemikian rupa. Sementelah, bantal tu kita gunakan untuk meletak kepala semasa tidur, jadi agak kurang elok dilihat kalau kita memperletakkan punggung di atas bantal kan? Lagipun, kalau duduk atas bantal ni, tiba-tiba terkentut, tak ke baunya terserap dan melekat terus kat bantal. Nak nak pula bantal kekabu, ada juga yang lekat baunya tu sepurnama lamanya.

Pasal bisol tu... errr, sebenarnya aku pernah terkena. Tak tahulah kebetulan ke apa, satu ketika tu memang aku agak gemar duduk atas bantal. Tak lama lepas tu, bisol pun menjelmakan diri di punggung. Ouch!

Tu lah namanya pantang larang.


NUke

4 Comments:

  1. tengku_fir21 said...
    bantal kena jemur tiap-tiap minggu kan?
    zixol said...
    sampai skang aku xbrani duduk atas bantal.
    Ri said...
    keluar topik sat-
    masa kecik comel? bkn ke sekrg pun ko dok ngaku comel? :P hehe
    NUke_Rude said...
    tengku:
    hahah. yang itu.. x pasti pula.

    zixol:
    hahaha. anda percaya kah dengan pantang larang ini? :D

    ri:
    lol. haha.

Post a Comment



Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.