Asal masuk tahun baru je, semualah nak ada azam yang entah apape. Padahal, azam tahun lepas pun x tercapai lagi. Menyedari akan hal itu, maka aku dgn penuh rasa bongkak rendah diri pun kembali melihat semula azam tahun 2010 aku... nak tengok, tercapai ke tak azam aku yang konon2nya hebat sangat tuh.

Mari kita recap azam tahun 2010 yang lalu.


  1. Menambahkan berat badan sekurang2nya 58kg.
    • Penilaian: Haram jadah! tak cecah pun 51 kilo! Maintain 50 kg je spanjang tahun!!! 
    • Keputusan: Remain utk tahun ini!
  2. Mempunyai pelaburan kewangan (ASB, Tabung Haji, Unit Trust, etc.)
    • Penilaian: Aku berjaya buka akaun Tabung Haji!
    • Keputusan: Berjaya lah kot. So, case closed.
  3. Sekurang2nya ada simpanan RM4,000.00
    • Penilaian: Lagi satu haram jadah!
    • Keputusan: Remain utk tahun ini.
  4. Memiliki satu kamera DSLR.
    • Penilaian: Hahahahhaha! Tak tercapai.
    • Keputusan: Dikeluarkan daripada senarai tahun ni sebab ada target yg lain!
  5. Bercuti di Sarawak.
    • Penilaian: Tak kesampaian juga.
    • Keputusan: Dikekalkan utk tahun ini.
So, itulah dia. Kita berbalik lah kepada realiti.

Jadi, apakah azam anda?

NUke

8 Comments:

  1. farhana said...
    Tambahkan berat badan?
    uhuiii, i kena kurangkan berat badan..
    dah tahap bahaya ni hehe
    Joey said...
    hahaha no 1 tu I think you kena tunggu sikitla

    nanti2 pabila dah gemuk, barulah terasa susahnya nak turunkan berat badan

    p/s testimonial kes dari aku..hihihi
    zixol said...
    azam ke4 tu tukar kpd myvi ke?ha ha

    kalo becuti di srwk roger aku!
    NUke_Rude said...
    farhana:
    hahah. tula. aku ni underweight la. huhu.

    joey:
    haha. ni tgh menunggu masa je nak berisi skit ni! huhu.

    zixol:
    hahah. camne leh tau lak ni?
    inshaallah, kalo aku sampai sana, aku roger la.
    Faizal Sulaiman said...
    hehehehehe..

    beli myV putih,professional. oren tetap di hati:)hehehe
    Adek Abigail said...
    azam tiap tahun adalah untuk mencapai azam.
    eqbalzack said...
    2011 ni pastikan semua tercapai ye ...
    NUke_Rude said...
    faizalsulaiman:
    kalau ada rezki la. warna oren @ putih tu... masih tak decide lagi.

    silbi:
    haha. cam menarik gak azam ko tu, bro!

    eqbal:
    insyaallah bro! mudah2an akan tercapai la.

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.