For the past 2 months, I have been running (literally) here and there, back and forth to Sri Hartamas, just to earn some Simoleons living. Bak kata orang, hidup bersederhana saja. And I was stunned and surprised that I am kind of like the life that I lived during that period of time.

Kadang-kadang tu, bila kita sudah terbiasa dengan kesenangan (hasil daripada titik peluh sendiri), kita acapkali terlupa akan kesusahan. Dan bila ketika itu sudah tiba, elok kita 'switch' akan kehidupan penuh kemewahan itu untuk sementara waktu.

Dan bila sudah hidup dalam keadaan serba cukup-cukup, kita akan lebih menghargai jasa, nikmat, dan wang Ringgit yang kita perolehi.


NUke

3 Comments:

  1. hafizzuan said...
    biasala, life ni ada ups and downs..we should see these slightly in a different light! :)
    Ri said...
    u're strong enuf n u have loved ones backing u.. :)
    all the best nukie!
    Faizal Sulaiman said...
    berharga untuk pengalaman diri.kalau tak kita tak tahu:)

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.