Agak keji bila kita round-round kat shopping complex, tengah2 nak cari parking; then kita spot ada 1 kereta Mercedes park dekat ruangan petak Orang Kurang Upaya (OKU). Kalau betullah diorang ni memang cacat or  tak ada upaya, then dimaafkan juga lah.

Tapi apa yang selalu dilihat adalah golongan mereka yang suka menggunakan petak letak kereta OKU ni adalah orang-orang yang sihat wal'afiat dan tak ada masalah kelainan upaya pun.

Dan lazimnya, pihak pengurusan shopping mall; takde pulak nak ambil tindakan 'clamp' or 'saman' kereta-kereta mewah ni.

Agaknya, nak sangat jadi OKU kot.

entah apape ntah.



NUke

3 Comments:

  1. Unknown said...
    kad OKU tu jugak dibagi pada mereka yang tak berpenyakit serius. Tak faham aku.
    NUke_Rude said...
    Juno:
    oh! ada juga kes mcm tu ek? x tau lak. :O
    Unknown said...
    saya x tau la kalau ada kes kad dibagi kepada yang x serius
    tapi saya sebagai oku terkesan dengan golongan2 yang x bertanggungjawab ni. kenapa? sebab bila saya minta dia keluar ada yang kata kat saya suruh minta dgn pihak berkuasa

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.